Beste lezers,
Na het nemen van een verkeersdrempel heb ik een gebroken spiraal heb opgelopen (rechts voor). Ik wil nu beide veren voor vervangen. Ik ben er zelf aan begonnen, omdat ik had begrepen dat het een eenvoudige klus zou zijn. (Moet het ook wel zelf doen, want zonder veer kan ik ook niet naar een werkplaats of garage rijden...)
Dus veren en een veerspanner (buitenspanner) gekocht. Vandaag de veer met de spanner in elkaar gedrukt. Helaas: niet genoeg ruimte gewonnen om de spiraal er zo tussen te krijgen.
Ik heb het een en ander gegoogled, maar vooral dingen over de W114 gevonden. En de constructie bij de W123 is behoorlijk anders. .
Hier staat: "Toen fusee kogel, stabilisator en onderdraagarm los gemaakt."
Helaas zijn dat dingen die ik uit de WIS CD of andere informatie niet haal. Zie mijn plaatje. Alle termen zijn daar anders.
Ik heb inmiddels wel Fusee (nr 4) + bovenste dwarsbalk en de schokdemper (van boven) losgehaald. Maar dan zit er nog steeds niet genoeg beweging in om ruimte te krijgen. Nou heb ik het idee als ik de "onderste dwarsbalk" (onderdraagarm??) losmaak, dat het dan wel zal gaan. Kan ik dat zo maar doen? Op het plaatje staat bij nr 9: "Excenterbout (afstelling van de wielvlucht)". Kan ik deze losschroeven?
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen?
Graag hulp, dit klusje zou een uurtje per kant moeten duren, maar ondertussen ben ik een dag bezig en nog geen steek verder
Groeten,
Olivier<br><br>Post edited by: OliW1234, at: 2008/12/30 20:27