[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dat gebeurt mij nooit.... : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:28

Dat gebeurt mij nooit....

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Dat gebeurt mij nooit....

Berichtdoor Luckyluc » 26 okt 2009, 18:41

het gebeurde dus wel.

vanochtend voor mijn wekelijkse ritje vanuit het zuiden naar Den Helder nog ff snel olie peilen en bijvullen bij de benzinepomp. Vertrokken en ongeveer tien minuten later op de A2 zag ik in mijn achteruitkijkspiegel dikke rookpluimen achter m'n auto. Auto direct aan de kant en motorkap open. Ik schrok me te pletter. toen de rook eenmaal opgetrokken was zag ik wat er aan de hand was.

Deze grapjas was in alle haast vergeten z'n olievuldop terug te plaatsen, lekker handig. Één grote bende in m'n machinekamer.
Gelukkig vond ik de vuldop nog ergens tussen een paar leidingen en slangen en kon ik na bijvullen, met m'n zojuist gekochte olie, weer verder rijden.

In Den Helder maar even met een blikje ontvetter aan de gang om e.e.a. schoon te maken.

Ik zal nooit meer zeggen; dat gebeurt mij nooit.
Luckyluc

Re:Dat gebeurt mij nooit....

Berichtdoor JantjeV8 » 26 okt 2009, 18:59

Zit ditzelfde net te vertellen tegen Luc of ziets in z'n topic over 'hel en verdoemenis'...Tja, waar zou zo'n antwoord vandaan komen?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 26 okt 2009, 19:59

Hallo Daar

nee dat dacht ik ook is wel een paar jaar geleden maar het over kwam mij ook hoor.
maar ik hoefde geen olie bij te vullen was toen en nu nog echt een gooie moter in mijn ouwe W115 5 cylinder diesel.

maar Luckyluc jij bent nu in DenHelder hoelang blif je daar?
want ik ben aanstaande zaterdag bij Jaap in Waarland.
als je in de gelegenheid bent kom dan even langs kijken we even naar je auto.

met de groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Martin66 » 26 okt 2009, 20:32

Je bent echt de enige niet, is mij ook een keer overkomen met een 307D. Wat een bende geeft dat, het liep bij de grill naar beneden! Gelukkig kon ik de dop ook weer terugvinden, lag nog op het randje onder de motorkap waar ik hem had neergelegd.

Succes met schoonmaken.
Martin66

Berichtdoor SgtPeppers » 26 okt 2009, 20:48

Ik heb het laatst ook gehad maar dan in iets mindere mate. Kwam er achter toen ik nog niet was weggereden. Had al gestart, moest de antenne nog even omhoog doen geloof ik, toen hoorde ik een vreemd geluid. Kap open en jawel, de dop er niet op gedaan. Gelukkig heeft mijn 230E geen hoge carterdruk, dus alleen wat spettertjes op de binnenkant van de motorkap.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Roel280€ » 26 okt 2009, 23:29

Medio 1991 huurden wij met vrinden een W123 200D serie II uit '80 voor een reis Frankrijk. Tijdens die reis zag ik, op de bijrijdersstoel, ineens zwarte smurrie uit de kieren van de motorruimte omhoog kruipen. Oeps, stoppen! Bleek dat onze Fridus, de bestuurder, vergeten was de oliedop terug te plaatsen na het bijgooien van wat olie. 3,5 liter was er uit en de hele motorruimte, binnenkant kap, alles was ranziger dan ranzig. De verhuurder was niet blij... Sindsdien check ik het kundig afsluiten van die dop bovengemiddeld...
Leven is leren.....
Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 26 okt 2009, 23:34

Ter illustratie: Uw Roel280E in 1989 (géén 1991) met deze gehuurde 200D uit '80, met naast hem meiske Marian, onlangs via Hyves weer hervonden....
Roel280€

Berichtdoor Roel280€ » 26 okt 2009, 23:41

Nog een keer!
Olie + wit = veul poetsen... <br><br>Post edited by: Roel280E, at: 2009/10/26 22:43

Roel280€

Berichtdoor Weizengelb » 27 okt 2009, 10:10

Wat een luxe met zon "nieuwe' Mercedes op vakantie! :-)
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Martijn_200D » 27 okt 2009, 11:54

Ja, ook mij is het overkomen.
Met mijn vorige Benz (300D) moest ik elke 700-800 km een liter olie bijvullen.
Dat was eens per 3 dagen en soms heb je wel eens haast.
2x ben ik de dop vergeten .... en dat geeft echt een takke bende.

Nu met mijn 200D heb ik een kleine 3000km gereden na de oliewissel.
Gisteren nog gepeild: nog geen kwart liter verbruikt !!
Nogal een contrast met de vorige Benz ;-)
Martijn_200D

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto