MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 12:55

slippende automaat achteruit

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

slippende automaat achteruit

Berichtdoor Reinout » 15 jun 2006, 10:07

Met achteruit rijden slipt mijn automaat als hij veel koppel moet leveren. Nou is dat in NL niet zo'n probleem, maar ik ga binnenkort naar zwitserland op vakantie en dan is het wel fijn om achteruit de berg op te kunnen rijden!

Nou heb ik ooit ergens gelezen dat de achteruit een soort duw/trek band heeft die je strakker kan draaien om dit probleem op te lossen.
Wie heeft hier ervaring mee, en waar zit de stelschroef, wat is de maat, kan je daar makkelijk bij zonder brug? Zijn er nog dingen waarop ik moet letten als ik dit doe (te strak draaien ??).
Jaja, weer een hoop vragen!

Reinout
Reinout

Antwoord:slippende automaat achteruit

Berichtdoor Topasbrauner » 15 jun 2006, 11:49

Hallo Reinout, dit is heel simpel te doen. Als je achter de bak staat (of ligt zonder brug....), zit er aan de rechter voorkant van de bak een mogelijkheid tot opstellen van de band voor de achteruit. je ziet hem zo zitten, net voor de grote zuiger van de achteruit.
Het stellen werkt net als een fietsrem in feite. Contramoer los, stukje indraaien, contramoer vast en proberen of het nu beter is, zoniet, doorgaan tot het wel zo is. Als je twee hele slagen verder bent zou ik niet doorgaan maar het zoeken in vergaande slijtage. Maar vaak werkt dit wel hoor, succes.

Job
Topasbrauner

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto