[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppakking kaduuk : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:58

koppakking kaduuk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:koppakking kaduuk

Berichtdoor JantjeV8 » 06 jan 2009, 18:40

Volgens mij zijn de m102 van jouw bouwjaar al met harde(re) klepzetels uitgevoerd ook, dat had toenertijd met loodvrije peut te maken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor agavengroen » 07 jan 2009, 10:35

Ik zal zodra ik tijd heb de compressie eens meten en dan de kop verwijderen. Dan kan ik zowel de kleppen als cilinders eens goed bekijken. Als de cilinders er nog goed uitzien (overal hoonpatroon zichtbaar) dan laat ik denk ik de kop reviseren (want het blok liep verder prima, zonder bijgeluiden) en zet deze met nieuwe pakking, bouten en met een nieuwe distributieketting terug.

@jantje: mijn blok is van 12-80 (tenminste... de auto is van die tijd), hadden ze toen al harde(re) zittingen? Ik heb trouwens ook zo'n 'Schubabschaltung' aansluiting op m'n luchtfilter zitten... Wellicht moet ik het motornr. eens opsporen.

Vaes
agavengroen

Berichtdoor Trouwkoets » 07 jan 2009, 11:02

@Vaes: Schubabschaltung werd nog niet toegepast op 12/80. Vergelijk het motornummer (links op het blok achter je stuurpomp) met het nummer dat je terugkrijgt van de bekende Russische site bij checken van de gegevens aan de hand van het VIN.
Trouwkoets

Berichtdoor agavengroen » 07 jan 2009, 23:58

Om nog even terug te komen op die kop: Iemand een idee hoe ik erachter kan komen of een kop met onderdeelnr. R 102 16 08 01 , inderdaad van een 230E is?
agavengroen

Berichtdoor Pimmelot » 08 jan 2009, 08:12

ik weet niet waar dat nummer staat op de kop maar als dat te zien is zonder demontage kan ik fff op de mijne kijken want dat is ook n 230E.

Als t goed is moet er in de kop 2,3 gestanst staan.Als t niet goed is 2,0.Althans dat begrijp ik uit de WIS,staat bij cilinderkop in en uitbouwen.<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/01/08 09:14
Pimmelot

Berichtdoor agavengroen » 08 jan 2009, 10:56

't nummer moet op de buitenzijde staan. Ik kan momenteel onmogelijk bij mijn eigen auto kijken, dus als jij even een blik onder de kap zou willen werpen...graag!

Vaes
agavengroen

Berichtdoor Pimmelot » 08 jan 2009, 17:31

Heb gekeken maar kon niets ontdekken.Ben toen naar n sloperij in de buurt geweest maar daar hadden ze geen 230E koppen maar er lagen genoeg sloopmbs buiten.Maar de nummers van de koppen staan wel aan de buitenkant maar helaas aan de kant van t inlaatspruitstuk.En om t nog rotter te maken eronder.Vandaar dat ik bij mij niets van n nr kon ontdekken.Ben er gek genoeg voor om bij mij alles te gaan demonteren maar dat komt nooit meer goed inelkaar.

Vreemd dat jij die schubabschaltung ook hebt.Zou er ooit n ander blok in zijn gezet.dan heb je misschien ook de hardere klepzittingen.(ab 1982).Op dat jaartal kun je ook niet blindgaan want dat is anders per land dacht ik.

vrgr.,w i m.
Pimmelot

Berichtdoor agavengroen » 08 jan 2009, 18:27

Wow, bedankt. Hoop dat je niet speciaal voor mij naar die sloper gegaan bent.
Ik was er al bang voor dat het nr onvindbaar/onleesbaar zou zijn.

Vaes
agavengroen

Berichtdoor Pimmelot » 09 jan 2009, 00:35

wellus,speciaal voor jou!verbind er geen conclusies aan want voor een ander had ik t ook gedaan.
moest toch mn vrouw naar dr werk brengen en de sloper is er vlakbij.bovendien kom ik graag op sloperijen dus nu had ik n mooi excuus.

kwam overigens 35 jaar geleden voor t eerst op n sloperij en ging naar huis met de koplamp van n saab99.blij.totdat ik bij thuiskomst in de gaten kreeg dat ie n stuk duurder was dan n nieuwe.

vrgr.,w i m
Pimmelot

Vorige

Keer terug naar Techniek