MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:40

kapotte stuurpomp

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

kapotte stuurpomp

Berichtdoor Fons » 11 jan 2009, 22:25

Helaas moet ik melden dat de stuurpomp van mijn Mercedes 200 benzine (carburateur) uit 1983 kapot is. Soms komt er een geluid uit alsof er losse knikkers in de pomp zit en ik vermoed�dan�ook�dat het lager overleden is. Nu zit er een lenkhelfpumpe typ 31 op van 65 bar nr. 126 460 0708. Mijn vraag is nu, moet ik na het vervangen van de pomp ontluchten? en zo ja hoe? en kan alleen de pomp het dit serienummer gemonteerd worden? Ik vind op marktplaats en ebay diverse pompen maar net niet de pomp met dit nummer.
Fons

Re:kapotte stuurpomp

Berichtdoor mb170 » 11 jan 2009, 22:34

je kunt volgens mij elke pomp monteren ik heb er verschillende liggen als je mij naar mijn website autobedrijfhcs.nl bij onderdelen je naam en chassisnummer geeft zoek ik het voor je uit

onluchten van de pomp doen wij altijd met lopende motor en met de voorwiel los van de grond en dan draaien van helemaal links naar helemaal rechts
groeten harold
mb170

Re:kapotte stuurpomp

Berichtdoor Fons » 11 jan 2009, 22:48

Harold bedankt voor je snelle reactie. Ik zal nu even naar jou site autobedrijfhcs.nl gaan en mijn gegevens invullen. Maakt het dan niet uit of een pomp met 65 bar of bijvoorbeeld 80 bar pompt? Gezien het serienummer denk ik dat deze pomp ook op een W126 gebruikt is. Groeten Fons
Fons

Keer terug naar Techniek