[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mistverlichting : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 20:48

mistverlichting

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

mistverlichting

Berichtdoor Greccehus1 » 11 jan 2009, 22:51

Laatst tijdens een flink dichte mist kwam ik ineens tot de ontdekking dat mijn mistlichten niet meer werkten. Kennelijk zowel voor als achter. Ook het controlelampje op de schakelaar licht niet meer op. Het leek me al sterk dat alle lampjes tegelijk stuk waren, dus dacht ik aan een zekering, maar volgens mij zijn alle zekeringetjes nog prima. Kan dit probleem ergens anders ziteen? In de knop zelf misschien?
Greccehus1

Re:mistverlichting

Berichtdoor JantjeV8 » 11 jan 2009, 23:04

Waarschijnlijk in de lichtschakelaar zelf.
Onderste plaat onder het dashbord uit, knop er af trekken, moer los en de schakelaar kan naar achteren.
Wat contactspray er in en droogblazen. Dat een paar keer herhalen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 11 jan 2009, 23:08

Als je een exemplaar uit Zwitserland hebt, zal de mistlamp achter niet werken, maar dat is geen verklaring voor de mistlampen voor.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Vinnievw » 11 jan 2009, 23:43

Was in Zwitserland een mistachterlicht niet verplicht toendertijds?
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977

Berichtdoor Govert » 11 jan 2009, 23:52

Verboten/Interdit volgens mij, maar misschien is tijdens de looptijd van de W123 de regelgeving aangepast.

De Zwitserse exemplaren hebben ook een schakeling waardoor het dimlicht uitgaat als de mistlampen voor aanzet.

Amerikaanse versies hebben ook geen mistachterlamp.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Leon » 12 jan 2009, 00:50

Waar je ook aan kan denken is corrosie van de fitting zelf. Uit elkaar peuteren en schoonborstelen.

Ook het zekeringetje kan natuurlijk corrosie op de contacten hebben, beetje wiebelen hersteld eea meestal weer.
Leon

Keer terug naar Interieur