[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Geen vermogen op LPG *opgelost* : LPG Specifiek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 09:43

Geen vermogen op LPG *opgelost*

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Markparket » 13 jan 2009, 21:46

Ha Cruizz,

Ik weet ook niet alles van een 280E motor, maar het lijkt me dat je een relais voor de benzinepomp moet hebben (bij een 230E zit ie links op het schutboard)
Als je die eruit trekt, krijg je gegarandeerd geen benzine meer bij de motor...
Markparket
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 13 jan 2009, 21:48

@Markparket; idd, dat klopt. Zit vlakbij t zekeringskastje
Ook zonder dit relais loopt hij niet lekker op LPG.

Ik heb nog niet getest of ik op benzine stil kom te staan zonder relais.

Kan het kwaad als dat gebeurt? Krijg je dan vuil in je injectiesysteem, of gaat hij kapot als er niets inkomt?
edit: Mark´s naam verkeerd gespeld.. seurry!<br><br>Post edited by: cruizz, at: 2009/01/13 20:50
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Markparket » 13 jan 2009, 22:09

Ach Cruizz, je wilt niet weten hoe ze me hier af en toe noemen;-)

Maar ff serieus:

Ook aan de mede lezers/denkers,

Correct me if I'm wrong....

Bij een carburatie motor rijdt je eerst je vlotterkamer leeg.
Bij een injectie schakel je direct over.
De injectoren worden gevoed met benzine door de electrische benzinepomp.
Als het relais er niet inzit, heb je geen benzine naar de injectoren en zal hij voor zeker niet op benzine rijden.

Heb dit in Duitsland eens meegemaakt toen ik naar een 230E keek. Ik startte haar, even broem en direct stil...
Onder de nodige Scheisses trok de handelaar de motorkap open, riep nog iets van Scheiss ding, rommelde aan het relais van de benzine pomp en het was, broem, lopen.

Probeer maar eens of je zonder relais uberhaupt je motor op benzine gestart krijgt....ik denk dus van niet

Vervuilinig hoef je niet bang voor te zijn, want je rijdt je tank niet leeg, maar stopt de benzine toevoer<br><br>Post edited by: Markparket, at: 2009/01/13 21:11
Markparket
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Coupe280 » 13 jan 2009, 22:20

mark
ik rij mijn vlotterkamer leeg als ik van benzine naar gas schakel.als ik van gas naar benzine schakel gaat hij ineens door naar benzin omdat het gas ineens stopt.
maar ik gebruik hiervoor ook nog een heel oude schakelaar is misschien wel 25 jaar oud maar werkt voor mijn carburateur motor perfect.
tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Markparket » 13 jan 2009, 22:29

Tonnie,

Dat klopt als een bus!

Als je een nieuwe installatie had zou het idem werken.
Je hebt een carburatiemotor toch?

Van benzine naar gas rij je eerst de vlotterkamer leeg.

Van gas naar benzine schakel je direct over omdat het gas direct afgesloten wordt.
Markparket
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 13 jan 2009, 22:43

@Markparket, haha!
Okay, dat direct omschakelen klinkt logisch..

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik neig naar..
..oh nee, ik heb eigenlijk nog geen flauw idee ;-)
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor drieske » 14 jan 2009, 11:46

Schakelaartje al binnen van Mandiger ?? Als ie op LPG staat draaid de benzine pomp bij de tank dan ook ? Dat kun je horen onder buiten bij de tank..
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 14 jan 2009, 12:28

Geen idee, ben niet thuis ;-)
Mijn onderburen zo ff bellen.
Ik kan niet horen of de pomp ook draait, ik heb een bijzondere uitlaat ;-)
Het geluid van een draaiende pomp ken ik wel van andere 280's hoor.
Maar ik hoor t gewoon niet bij mijn auto..

Evengoed doet hij t zonder relais ook niet lekker.
..of ik snap gewoon niet hoe hij t heeft aangelegd, misschien moet het schakelaartje goed werken om de benzine af te sluiten, relais of niet (?)

Kan toch niet, benzine zonder relais? Ook niet als de schakelaar daarna ergens is aangesloten.. of zou er ergens sluiting zijn waardoor de pomp toch draait?
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 14 jan 2009, 15:42

Vanavond even langs bij Paul, ik ben benieuwd wat hij vind.
Ik zal het later posten.
Dus dat is vandaag een ritje Amersfoort»Heerenveen»Amersfoort»Eindhoven»Amersfoort.
..da´s al gauw 450 km´s.

Iig wel mooi dat hij snel wil kijken.
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Coupe280 » 14 jan 2009, 20:34

cruizz
ben heel benieuwd wat nou werkelijk de oorzaak was (is).
tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 15 jan 2009, 10:19

Opgelost!
Olé!

Wat het dan was?

Tja... durf t bijna niet te zeggen
LPG Stond gewoon verkeerd afgesteld...
En de ontstekings staat verkeerd (weer!)

Eerst de ontsteking, is afgelopen zaterdag goed gezet.
En 2 weken daarvoor ook.. dus die blijft gewoon niet zitten..
Daarom loopt hij stationair dus niet mooi.
(Let wel.. afgelopen zaterdag dus nog wel!)

Op toeren liep hij op LPG niet omdat (durf het bijna niet te zeggen ;-) )
..omdat hij door de afstelling nauwelijks LPG bij de Lucht deed.
Er zit een stelschroef tussen de verdamper en de moter.. als je die dicht draait beperk je de hoeveelheid gas (ja letterlijk (LPG)).
..vandaar dat ik 3 maal zoveel gas moest geven bij LPG.. schroef was bijna dicht.

Dus.. ik snapte het niet..omdat er 2 problemen waren die elkaars diagnose bemoeilijkten.
En, wie oh wie heeft er aan die stelschroef gezeten? ;-)
(ik denk die andere garage waar ik geweest ben toen Klasse dicht was.. of gewoon iemand die onder mn moterkap wou kijken, die heb ik regelmatig ;-) )

Vanavond leen ik een stroboscoop en ga ik zelf eens oefenen op het op tijd zetten. ..Hij staat nu toch al verkeerd.

Dus, stuk beter zo!
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Citrobenz » 15 jan 2009, 10:55

Dus in plaats van dat je leiding dichtgeknepen was onder de auto door een krik o.i.d. heb je de leiding onder de motorkap dichtgeknepen.

Niemand meer onder je kap laten kijken dus :) Wat ik altijd ook tegen de kinderen zeg: kijken doe je met je ogen niet met je handen. Maar ja sommigen moeten overal even aan voelen en draaien :)
Maar mooi dat het weer opgelost is.

Kijk wel even wat de oorzaak is dat je ontsteking steeds verloopt, is niet normaal dat dat binnen een week verloopt.

succes er mee.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 15 jan 2009, 11:02

Haha, nee is enorm irritant dat dat ding verschuift..
Zou hem bijna vastlassen ;-)
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Trouwkoets » 15 jan 2009, 11:41

Cruizz, zit je verdelerkap er wel goed op? Maar 1 manier is goed, alle andere zijn fout.
Trouwkoets
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 15 jan 2009, 12:06

Zal straks nog eens kijken, maar ik geloof dat deze al 9 maanden hetzelfde zit hoor. (misschien 9 maanden fout)

Heb je misschien tips over hoe ik dat kan zien?
..ik heb het handboek niet standaard in de auto liggen.

En ik had hem gisteren nog nodig om een koplamp te vervangen.
(Gewoon voor de zekerheid, ik moest een stuk meer kracht zetten dan me lief was. Dus toch maar even kijken of ik niets verkeerd deed)
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor drieske » 15 jan 2009, 12:09

Fijn dat ie weer goed loopt !! Kijk eens of de ontstekingtoren wel goed vast staat, dacht ring 10mm. Ontsteking op LPG iets eerder(1a2 graden)zetten i.v.m. de tragere verbranding van gas. Er zijn ook speciale bougies voor motoren die op LPG draaien van NGK of bij BEKO in Alkmaar.<br><br>Post edited by: drieske, at: 2009/01/22 09:53
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor drieske » 15 jan 2009, 12:14

Sorry, dit moest 'm zijn. www.auto-beko.nl
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 15 jan 2009, 12:36

Dankje Drieske, maar hij is nog niet echt lekker hoor.. eerst de ontsteking.
Ja, LPG wat vroeger.. daarom loopt hij ook mooier op LPG nu dan op E95 ;-)
Dacht zo dat ik hem maar op standje 3 moet zetten.

Ja, die toren staat geloof ik wel goed vast.. maar hij verschuift toch #$%"!
Denk dat hij met een verkeerde schroef vast zit (of heeft gezeten)

Aan mijn bougies ligt t niet denk ik.
In Alkmaar he, tja.. daar ben ik idd nog niet geweest de afgelopen 4 dagen haha!
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor wwwW123 » 15 jan 2009, 13:18

je voelt toch zo, of de verdeler vast zit of niet? als jij em met de hand niet kan draaien, dan kan ie ook niet verlopen, daar komt geen kracht op.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor JantjeV8 » 15 jan 2009, 13:30

Stroomverdeler is dop 13, m8 blokkeerboutje.
Zet met een dun pennetje een merkstreepje, dan zie je zo wat hij verloopt. Als hij helemaal op het eind gesteld staat, moet je eens kijken of de verdeler niet 1 tandje verkeerd in het blok gestoken is, dan krijg je hem nooit goed afgesteld.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

VorigeVolgende

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten