door MajikSimon » 05 nov 2009, 11:48
ja je hebt een punt...
daar had ik ook wel aan gedacht maar de meeste zullen door olietekort zijn overleden en
niet primair door een kapotte oliepomp, wat het eerste de geest geeft bij olietekort is dan niet je oliepomp. Hij vraagt naar een goedkope oplossing...een experiment.Het is verre van ideaal maar ik snap dat ie geen zin heeft 350 euro uit te moeten geven aan een oliepom, die mogelijk het probleem niet is.
Ik weet niet of het veel kwaad kan, als je ziet dat ie 0,0 druk opbouwt, zet je hem uit en trek je hem er weer onder vandaan. Bouwt ie wel druk op dan was het blijkbaar de oliepomp.
Nu rijdt ie ook al tijden rond met heel weinig druk, het is niet dat ie nu met perfekte waardes rond rijd. Het is nu ook helemaal niet goed...
Ik weet niet of er papieren zijn van de revisie, of dat het anderszins echt aantoonbaar is...
Sommige mensen zeggen dat een motor compleet gereviseerd terwijl dat niet zo is...
Een betere/nieuwe oliepomp voor relatief minder kun je wellicht vinden op ebay.de
ik heb ze daar nieuwe voorbij zien komen voor ca 150 euro voor 300D's alleen dan nog verzendkosten en wachten...
Hoe zit dat met dat bronzen lager? Kun je daar aub meer over uit leggen Harold alsjeblieft?
Waar zit het precies en blijkbaar gaat het van z'n plek waardoor de oliedruk erg daalt?
boven de oliepomp?
succes..<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2009/11/05 12:27