Zo, gister bij Klasse Klassiek geweest.
Waar sommigen van jullie nu zitten.
Ik kan helaas niet komen, er ligt hier nog wat werk op me te wachten..
Jammer, ik had graag wat gezichten bij de leden willen plaatsen!
Harrie heeft gister eea afgesteld en nu draait alles weer acceptabel.
Maar niet zo goed als een paar maanden geleden.
Met afstellen is het max nu wel bereikt.
Harrie zegt min of meer; Ik kan er nog uren naar kijken, maar dat moet je niet willen, want hij loopt nu al behoorlijk.
Nou, daar heeft hij een punt, maar ik kan het toch niet uitstaan
Dat er aan de buitenkant een paar plekjes zitten, ach.. Maar alles wat voor aandrijving, sturen en remmen zorgt wil ik eigenlijk 100% hebben.
En ik kan het niet uitstaan dat ik niet weet waarom haha.
..maar idd, ik heb er geen talloze garage-uren en vele nieuwe onderdelen voor over om daar achter te komen. Tenminste.. ik kan mn auto even niet missen en mn banksaldo is laatst flink getroffen door laswerkzaamheden
Ik heb er nu trouwens idd E98 met loodvervanger inzitten. En ja, dat vind hij een stukje lekkerder. Dat scheelt al een beetje.
Wat eventueel ook een gedeelte van het verschil zou kunnen verklaren is dat mijn inlaatkleppen nu ook ruimer staan gesteld. 15 ipv 10.
MAW de brandstof komt laat binnen, en wordt door de vroege ontsteking snel ontbrand.
Hiervoor stonden alleen de uitlaatkleppen ruimer.
Ook heb ik het idee dat de auto pas wat minder mooi rond gaat lopen na een stuk of 50 snelwegkm´s.
En bij het starten duurt het even voordat hij Stationair goed op toeren is, alsof de choke pas een seconde of 40 later wakker wordt.
Dus.. nu ga ik deze week weer een dikke 1000 km rijden, wie weet wordt het probleem minder omdat de E98 icm loodvervanger de kleppen smeert.
Wie weet wordt duidelijk welk onderdeel zich niet zo lekker voelt.
..wie weet vind ik de erwt onder de bekleding
Trouwens ook onhandig dat ik voor mijn werk veel achter een toetsenbord zit.. omdat ik tot het probleem is opgelost met mijn vingers gekruisd zit opdat het niet aan de kleppen ligt.
wie weet heb ik die beschadigd door de E95, of door het veel te arme gasmengsel waar ik een week mee heb gereden.
Tenminste, volgens mij is het zo dat een arm gasmengsel nog heter is dan gewoon rijden op LPG.
Huidige stand van zaken; doorrijden en hopen dat t niet erger wordt of dat het een klein probleem is.
Voorlopige conclusie.. jammer, ik ben ervan overtuigd dat ergens een onderdeel minder aan het worden is.
Ik had jullie, na al die tips ook graag de oplossing willen vertellen.. maar dat moet dus nog even wachten.