[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ruitensproeipompje : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 15:27

Ruitensproeipompje

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ruitensproeipompje

Berichtdoor Bertoluchi » 15 jan 2009, 21:42

Lotgenoten,

De laatste week merk ik dat het ruitensproeipompje slechts enkele seconden werkt. De ruitenwissers gaan dan gewoon heen en weer maar er komt geen ruitenwisservloeistof vrij. Ik hoor het pompje dan ook niet.
Pas na een paar minuten doet het ruitensproeipompje het weer enkele seconden, enz.
Ik heb de zekering vervangen, was hoogstwaarschijnlijk niet nodig, immers de ruitenwissers deden het nog.
Ik heb de contacten van het ruitensproeipompje schoongemaakt.
Beide acties hebben niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Iemand nog suggesties?

M.vr.gr. Bert
Bertoluchi
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Ruitensproeipompje

Berichtdoor Semrick » 15 jan 2009, 21:58

He Berrrt,

Toen ik de auto kocht in Belgie deed het pompje het ook niet. De Belgische eigenaar heeft toen terplaatse een ander pompje gemonteerd en die deed het wel. Maar.... nu zou het natuurlijk kunnen zijn dat het destijds niet in het pompje zat maar mogelijk in de bedrading oid.
Ik zou even op het moment dat het pompje niet werkt controleren of er wel stroom op de bedrading staat. Als dat het geval is zit het dus in het pompje. Zo niet zul je het in de bedrading of de schakelaar moeten zoeken.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee

Berichtdoor Martin123T » 15 jan 2009, 22:08

Hoi,

Ik bestelde laatst bij de dealer zo'n pompje. Het blijkt dat, na alle omnummeringen van het originele bestelnummer, men terecht kwam bij hetzelfde pompje die nu in de W204 zit. Schijnbaar is men bij Mercedes niet van het originele concept afgeweken. Misschien heb je wat aan deze informatie.

Groet,

Martin123T
Martin123T

Berichtdoor Hans230CE » 15 jan 2009, 22:10

Aanvulling,

Als het niet aan de bedrading zou liggen, dan vermoed ik kalk in de leidingen en vooral de sproeikopjes, goed schoonmaken, demonteren, een nachtje in de azijn en goed uitspuiten en dan zal het wel werken. Ik doe altijd een beetje azijn bij het mengsel voor de ruitensproeiers

Brengt me op iets heel stoms, mijn rechter ruitensproeier had slechts 1 pissertje, vervangen door een dubbelle van de sloop, prachtig. Weet nu niet of dit standaard was, want die 1 pissertjes zijn dezelfde als die voor de koplampsproeiers.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2009, 23:54

Hans, volgens mij heeft mijn bakkie rechts ook maar één pissertje...
Roel280€

Berichtdoor Hans230CE » 16 jan 2009, 09:53

Vervangen Roel!!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Bertoluchi » 16 jan 2009, 20:47

Ik heb ff bij mij gekeken. Maar de sproeier aan de bestuurderszijde is inderdaad met twee sproeiertjes en aan de bijrijderszijde met één sproeiertje. Dat is dus blijkbaar standaard.

Ik heb het slangetje losgekoppeld van de verdeler. Toen deed het ruitensproeipompje het prima. Ligt dus niet aan de pomp.
Volgens Mercedes Wensink Arnhem ligt het dan vaak aan de verdeler. Daar zit een terugslagklepje in. Ik heb ff gerommeld aan de verdeler en warempel hij doet het weer.
Overigens kost zo'n verdeler met terugslagklep bij de Mercedes-dealer 8 euro nog wat excl. BTW.

Greetzzz Bertoluchi
Bertoluchi
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1977
LPG: Ja

Berichtdoor Babe Hardy » 05 jun 2009, 15:41

Hier wordt ik nu vrolijk van. 8 maanden zitten pielen met de linkerruitensproeier. Het @#$$@ ding verdomde het. Tot het woord verdeler viel. Aha, het dingetje eruit gehaald, doorblazen, nee, even met een opengevouwen paperclip inwendig porrelen en voila, een watervloed. Geweldig. Fijn zo'n forum.
Babe Hardy

Keer terug naar Techniek