[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Geen vermogen op LPG *opgelost* : LPG Specifiek - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:50

Geen vermogen op LPG *opgelost*

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor wwwW123 » 15 jan 2009, 14:06

ook checken; speling op nokasketting en nokaskettingspanner enz. misschien lijkt de verdeler te verlopen, maar zit het probleem elders in de timing..
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor Topasbrauner » 15 jan 2009, 15:41

Mijn 114 coupe ontsteking verliep ook steeds. Tandwielstelsel in de motor die je verdeler aandrijft compleet versleten. Best flinke klus om te vervangen, maar ik hoop dat het bij jou alleen het ene tandwiel die je verdeler aandrijft betreft. dan kun je de verdeler er als tijdelijke oplossing er met een stuk lood erbij inslaan, dan verspringt ie voorlopig niet meer. Succes, Job
Topasbrauner
 


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 15 jan 2009, 15:50

He.. ben ik net blij dat hij bijna goed is.. is er toch nog een beer op de weg
Toch maar eens goed naar laten kijken dan. Als het dat is, dan heb ik dat maar liever meteen opgelost..
Enneh, ik ga niet zelf met een stuk lood staan rammen op mijn auto´tje, dat moet ik dan maar laten doen.. terwijl ik mezelf afleid ofzo
zo kom ik natuurlijk nooit toe aan de onbelangrijke zaken ;-)

Ik zal thuis eens even in mijn handleiding kijken hoe dat technisch in elkaar steekt.

Bedankt voor de tip, ik had deze mogelijkheid niet zo snel zelf bedacht!
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Topasbrauner » 15 jan 2009, 16:44

He cruiz, niemand slaat met een stuk lood op zijn wagen. Een noodmiddel is de verdeler samen met een stuk lood in zn aandrijvende tandwiel te slaan. dont get me wrong. Dan kun je je klus in het noorden afmaken met je coupe en dan maar eens laten repareren. Ciao! job
Topasbrauner
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor Citrobenz » 15 jan 2009, 18:46

Je kunt ook een diesel kopen..........................

oeps foutje, bedankt
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor Coupe280 » 15 jan 2009, 19:18

imbus 5mm om onstekingshuis van 280CE vast te zetten.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 16 jan 2009, 00:13

Zo.. ben er weer, voor effe dan, want over 7 uur gaat mn wekker weer
Net ff snel gekeken met de stroboscoop, de timing stond idd weer verkeerd.
Nou heb ik er niet veel verstand van, maar ik meen me duidelijk 30 te herinneren, niet 18 a 20.
Nee, kon het niet ter plekke even snel goed zetten. Geen tijd en geen gereedschap.
Maar kon gelukkig wel even een minuutje een stroboscoop lenen.

@coupe280; Zal ik morgen meenemen naar de zaak, kan ik misschien in de lunch even klooien, als ik er aan denk om 07.00 om hem te pakken..
..want mijn verstand springt pas aan na 9-en ;-)

@Citrobenz; Nee, ik kan niet óók een diesel kopen.
Anders had ik dat al wel gedaan hoor, lekker rustig tuffen met een diesel..
Ik bedoel dus dat ik wel moet kiezen. Dan is een onverwoestbare diesel leuk,,
Maar ik heb toch liever een dikke 6-in lijn (ook al moet je daar eigenlijk geen LPG in gooien)

@Topasbrauner; okay! Best een redelijke kans dat als dat daadwerkelijk het probleem is, dat deze tijdelijke oplossing soelaas bied!
Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat het probleem is.
Denk eigenlijk dat het waarschijnlijker is dat er nog wat WD40 ergens zit, zodat het toch nog een beetje los raakt. Misschien even wat remmenreiniger erop voor t vastdraaien oid.
Of misschien zit er wel geen goed imbusje op

Vragenvragenvragen.. maar we komen er wel ;-)
Of moet ik zeggen; ik kom er wel, met wat hulp dan<br><br>Post edited by: cruizz, at: 2009/01/15 23:27
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2009, 08:42

Ik ken de afstelwaarden niet uit m'n kop, maar ontsteking controleer je op 2 waarden. Bij stationair en bij een bepaald verhoogd toerental.
Ik weet niet op welke situatie je je meting verricht, maar werkt je vervoeging wel goed? Zit alle vacuum goed aangesloten, of zijn de rubbertjes niet verdroogd?
Als die auto kort geleden altijd keurig liep, lijkt het me sterk dat de tandwielelarij ineens is uitgelopen. 't-Is niet onmogelijk en er zal ongetwijfeld iets van slijtage zijn, maar zo erg??
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2009, 08:45

Oh ja, wat ik eigenlijk zou willen weten:
Je hebt nu weer gemeten met de stroboscoop en las een andere waarde af. Heb je ook geconstateerd dat de verdeler in z'n stelsleuf verdraaid is?? Indien NEE, dan wordt het moeilijk, indien JA dan eerst maar eens zorgen dat dat ding goed vastgezet kan worden.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor Citrobenz » 16 jan 2009, 10:52

Je hebt in ieder geval 1 geluk tijdens je reis naar Heerenveen.
De files bij de Friese grens zijn over, dat was aan het einde van 2008 wel anders ;)
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 16 jan 2009, 11:18

Ehh.. my bad.. waarde staat idd nu op 18,
Maaarrrr.. dat stond hij zaterdag dus ook.
(heb vanochtend even met Klasse gebeld.. )

@JantjeV8: dan misschien toch vacuüm. Heb de CV al losgehaald een half jaar geleden.
En natuurlijk wel de slangetjes dicht gedaan, misschien niet goed genoeg.
Wellicht even daar kijken, ik meen me te herinneren dat ook daar iemand zijn hand naar uitstak ;-)

Had ik al verteld dat ik een soort van leek ben? ;-)
..gelukkig verricht ik voor mn werk ook wel een testwerkzaamheden, maar daarvoor hoef ik niet de kou in. Én krijg ik geen vieze handen ;-)
We kunnen iig het LPG-gedeelte uitsluiten, dat scheelt

@citrobenz: files bij de Friese grens? Wouden ze eruit met zn allen? ;-)
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor Citrobenz » 16 jan 2009, 12:41

Ze hebben vanaf de grens de weg gerepareerd, wat lange files tot gevolg had.
Gelukkig voor jou dat dat klaar is.

Je weet toch wel waar je de grens over gaat?
Daar waar die grote rij stenen in de berm klaar liggen om de grens dicht te gooien.
Wie dat zal doen laten we maar in het midden ;)
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 16 jan 2009, 12:53

@Citrobenz; Haha!
Van mai mag die grains nog even open blaiven ;-)

Ik denk nu trouwens dat het aan de vervroeger ligt.
* loopt op LPG mooier dan op benzine
* hobbeltje in de loop wat duid op verkeerde afstelling
* maar hij staat op 18°, wat goed zou moeten zijn

Of er is iets mis met de verdeler.. dat kan ook natuurlijk
* rotor, verdelerkap, bougies en kabels zijn 8 maanden oud.
* misschien beetje naaimachine olie om eea te smeren?
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2009, 14:21

Dat zal echt het probleem niet verhelpen...
Dat je een leek bent geeft niks, ben blij dat je dat van zezelf zegt, dat is ook wel eens anders... Maar je zit gewoon erg dicht bij de oorzaak van het probleem, alleen je werkwijze is niet echt stap-voor-stap zal ik maar zeggen. Iemand heeft het over ontstekingstijdstip, je kijkt en constateerd, maar krijgt er geen conclusie aan verbonden.
We weten nu nog steeds niet of je de verdeler fatsoenlijk vast geschroefd krijgt, of dat dat ding van z'n afstelling weg draait.
Snap je wat ik bedoel?? Niet verkeerd oppakken hoor, positieve kritiek zal ik maar zeggen.
In elk geval: vooraan beginnen.
Afstelling van de ontsteking controleren, en bijhouden wat er gebeurd op het moment dat ie het niet goed doet.
Vacuum controleren.
Kleppen stellen.
etc etc.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 16 jan 2009, 15:24

@JantjeV8; haha, ik kan wel tegen n stootje hoor ;-)
En ehh ja.. ehh.. wacht even..
* Als de het onstekingstijdstip op 18° staat, net als vorige week.
* loopt slechter dan vorige week.
* kleppen vorige maand gesteld, klinken hetzelfde
Dan kan ik bedenken;
- Vervroeger/vacuüm
- Verdeler

En ik wil ook wel toegeven dat ik niet echt vooraan begin hoor ;-)
Lange halen snel thuis..

Morgen ga ik weer naar Klasse Klassiek
Ik ben bang dat als ik zelf dingen ga veranderen ik uiteindelijk de heren te Maarseveen opzadel met "vervuild werk".
En dat kan ik beter even voorkomen dacht ik zo.

Ik ga hooguit zo nog even kijken of er echt echt echt niets los zit.<br><br>Post edited by: cruizz, at: 2009/01/16 16:04
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor drieske » 16 jan 2009, 18:21

Tja, zo wordt je wel een echte cruizzer. 1: Een 280E (M110-motor)is niet gebouwd voor Euro-95 maar, toen, voor super(loodhoudend). Dat lood was voor koeling en smering. Als je nu tankt, tank dan 98 met loodvervanger. 2: Ontsteking afstellen met losgenomen onderdrukslang !!! Als je motornr.110.988 is, dan statisch(700-800 tpm.)12 voor het BDP en bij 3500 tpm. 30 graden (eventueel 32a33 voor 't gas). Daarna pas weer de vacuumslang op het vervroegdoosje!!3:Zorg ervoor dat het LPG niet te zuinig staat afgesteld anders wordt de verbranding te heet en zijn de klepzittingen snel ingesleten met een (dure) revisie als gevolg.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor cruizz » 16 jan 2009, 23:36

Ha Drieske, ja dat is ook de bedoeling.
Had het alleen liever in een langzamer tempo gedaan.
Hey, en ik ben dan wel een leek die zich af en toe vergist.. die eerst dingen door de vakman moeten doen, maar ik weet er inmiddels al iets meer vanaf.
Motorcode is 110988 12 014982 trouwens, dus je aanwijzingen zijn van toepassing ;-)
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor silberknor » 18 jan 2009, 01:46

Ik heb ook nog een idee, het is een 280E motor, bij mij hebben ze onder de luchtfilterdeksel een kleine LPG slang gemaakt van een bestaande doorvoer buis naar hetgasmengstuk, deze is van een rechte slang gemaakt, maar moet in een bocht lopen en kan dus in een knik geraken, waardoor je weinig gas doorvoer hebt.
gr silberkor
silberknor
 


Re:Geen vermogen op LPG.. juist nu..*zucht*

Berichtdoor cruizz » 18 jan 2009, 15:10

Zo, gister bij Klasse Klassiek geweest.
Waar sommigen van jullie nu zitten.
Ik kan helaas niet komen, er ligt hier nog wat werk op me te wachten..
Jammer, ik had graag wat gezichten bij de leden willen plaatsen!

Harrie heeft gister eea afgesteld en nu draait alles weer acceptabel.
Maar niet zo goed als een paar maanden geleden.
Met afstellen is het max nu wel bereikt.
Harrie zegt min of meer; Ik kan er nog uren naar kijken, maar dat moet je niet willen, want hij loopt nu al behoorlijk.
Nou, daar heeft hij een punt, maar ik kan het toch niet uitstaan ;-)
Dat er aan de buitenkant een paar plekjes zitten, ach.. Maar alles wat voor aandrijving, sturen en remmen zorgt wil ik eigenlijk 100% hebben.

En ik kan het niet uitstaan dat ik niet weet waarom haha.
..maar idd, ik heb er geen talloze garage-uren en vele nieuwe onderdelen voor over om daar achter te komen. Tenminste.. ik kan mn auto even niet missen en mn banksaldo is laatst flink getroffen door laswerkzaamheden ;-)

Ik heb er nu trouwens idd E98 met loodvervanger inzitten. En ja, dat vind hij een stukje lekkerder. Dat scheelt al een beetje.

Wat eventueel ook een gedeelte van het verschil zou kunnen verklaren is dat mijn inlaatkleppen nu ook ruimer staan gesteld. 15 ipv 10.
MAW de brandstof komt laat binnen, en wordt door de vroege ontsteking snel ontbrand.
Hiervoor stonden alleen de uitlaatkleppen ruimer.
Ook heb ik het idee dat de auto pas wat minder mooi rond gaat lopen na een stuk of 50 snelwegkm´s.
En bij het starten duurt het even voordat hij Stationair goed op toeren is, alsof de choke pas een seconde of 40 later wakker wordt.

Dus.. nu ga ik deze week weer een dikke 1000 km rijden, wie weet wordt het probleem minder omdat de E98 icm loodvervanger de kleppen smeert.
Wie weet wordt duidelijk welk onderdeel zich niet zo lekker voelt.
..wie weet vind ik de erwt onder de bekleding ;-)

Trouwens ook onhandig dat ik voor mijn werk veel achter een toetsenbord zit.. omdat ik tot het probleem is opgelost met mijn vingers gekruisd zit opdat het niet aan de kleppen ligt.
wie weet heb ik die beschadigd door de E95, of door het veel te arme gasmengsel waar ik een week mee heb gereden.
Tenminste, volgens mij is het zo dat een arm gasmengsel nog heter is dan gewoon rijden op LPG.

Huidige stand van zaken; doorrijden en hopen dat t niet erger wordt of dat het een klein probleem is.
Voorlopige conclusie.. jammer, ik ben ervan overtuigd dat ergens een onderdeel minder aan het worden is.
Ik had jullie, na al die tips ook graag de oplossing willen vertellen.. maar dat moet dus nog even wachten.
Avatar gebruiker
cruizz
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 30 maart 2008, 13:44


Re:Geen vermogen op LPG *min of meer opgelost*

Berichtdoor JantjeV8 » 18 jan 2009, 16:08

Tja, je moet nu ook weer wat vertrouwen terug krijgen in de auto. Ben het wel met je eens, een motor moet gewoon netjes kunnen lopen. Laat je bevindingen komende week eens horen.
Ik weet dat E95 en 98 verschil kan maken. Maar dat die loodvervanger de reddende engel is geloof ik niet. Als Harrie de auto heeft afgesteld, blijf daar maar even vanaf, daar hoef je niet aan te twijfelen.
Dat het aan je kop of kleppen ligt, hmm, geloof ik ook niet zomaar. De ontsteking is en blijft het meest kritische onderdeel om een m110 goed op LPG te laten lopen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

VorigeVolgende

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten