door henklith » 17 jan 2009, 13:54
Dat inhouden/schokkerig lopen, op gas, bij een toerental net boven stationair, zeg rond de 1000 toeren komt mij helaas erg bekend voor.
Mijn 220SE (wel met carburateurmototr!!!) Heckflosse van 1964, doet dat ook, bij (normaal) rijden merk je dat nog niet zo zeer, maar sta je bijvoorbeeld voor het stoplicht (te wachten op de goeie kleur) en je kent dat wel ,je speelt een beetje met het gas pedaal, dan merk ook weer dat er een moeilijk toerental zit bij ca. 1000!
Ik ben ook van van plan om daar is "technisch" naar te kijken, en ben dan ook zeer geiteresseerd bij de aangedragen suggesties.
Vooral dat afstellen van de hoofd gas regelknop in de hoodleiding.
Vanaf de hoofdleiding verdeelt de slang zich weer in twee subleidingen.
En vanaf die subleidingen weer naar twee subsubleidingen, dus twee maal naar dubbele carb's.
In totaal zitten er geloof ik dan ook 5 afstelkraantjes!
Mijn 6 pitter loopt al jaren alleen nog maar op gas, vanwege een bezine lekkage in de mechanische pom, dus gewoon deze pomp afgekoppeld.
Groet, Henk