nou ja ook niet echt, in een ver (jaren 70) verleden 3 diesels gehad, 200, 220 en 240.
die 220 zelf geel gespoten, groen interieur met een vriend geruild voor zijn rood.
toen kwamen compressieproblemen en toen die gefixt waren knalde de distributieketting, *huil*
(zie plaatje, later kwam ik hem tegen op de sloop vlakbij)
daarna iets anders. een renault 5 als ik me goed herinner..
toen een 123 250 op gas van 77 (eind 80) dat was echt de allerlekkerste auto die ik ooit gehad heb.
dan weer even een goedkoop bestelbakkie, begon voor mezelf en de boekhouder zei dat die 250 op de zaak zetten erg duur zou zijn.
toen een bmw 315, lekkere auto.
weer wat later kwam er een 240TD bij, 5 cyl 3 liter, de goedkoopste auto die ik ooit had, grijs kenteken. vriendin kreeg de bmw.
de TD is helaas van achter aangereden door een aziatische nepjeep, wel veel cash van verzekering gehad.
ik had hem wel 4 a 5 jaar en heb er een dikke ton mee gedaan.
toen een jaartje een volvo 245 maar dat waggelde me te erg.
en ik kreeg een zoals ik nu de term hier en daar lees, backfire, in de winter, voor een net opengaande spoorboom, geen pretje.
dan een nieuwe twingo, 3 jaar later nog 1 en 4 jaar later (2005) een bijna nieuwe kangoo, diesel bestel.
en nu wordt het weer eens tijd voor een herenwagen.
(time for change, ik ga ook retro werk doen dus..)
voorkeur gaat zwaar uit naar een 123 model.
alhoewel de oudere types me zeker aanspreken, maar om daar 25 a 30.000 per jaar mee te gaan rijden..
heb dus nog geen keuze gemaakt en dat is mede de reden van aanmelden hier.
ik heb namelijk een 200 op het oog, van 83. met een 5 bak.
eerst ging ik bijna voor een 250 automaat maar die vind ik toch erg duur.
toen kwam ik ondertussen een 200 tegen zonder 5 bak en de man die hem volgens mij graag aan me verkopen wil zegt dat gas en een 5 bak niet goed combineert.
nou heb ik er zelf weiniog verstand van, maar hij zei iets als.. te lage toeren / te heet...
dat komt mij onlogisch over, maar wellicht klopt het?
dat is dus mijn vraag, kan dat, LPG in een 200 2 liter van 83 met 5 bak.
de 5 bak lijkt me super relaxt rijden, ik rij veel, maar ben door de kangoo gewend 100 a 110 te rijden en ben van plan dat ook te blijven doen. <br><br>Post edited by: bass blom, at: 2009/01/06 22:01