[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
280CE LPG Dood punt in gas pendaal.. : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 14:45

280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor Matto » 16 jan 2009, 10:47

Hallo,

Vraagje mijn 280CE loopt prima op LPG en benziene
laatst helemaal afgesteld , Er is een nieuwe gasklep in gekomen en er is een andere spinnekop op gezet.

Maar als ik rustig weg rij en een klein beetje gas geef smoort de moter een beetje , trap ik het gaspendaal verder in dan trekt hij wel prima.
is vooral lastig bij mini rotondes .

Als ik op benziene rij heb ik dat probleem niet

De moter krijgt maximaal gas dus staat niet te arm , waar kan dit aan
liggen?

Alvast bedankt

Groeten Matto
Matto
 


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2009, 14:14

teveel gas, maximaal is een breed begrip. Een motor moet niet maximaal afgesteld worden, maar moet goed afgesteld worden.

Dergelijke LPG problemen zijn vaak terug te voeren naar de ontsteking, verdeelkap, rotor, kabels en bougies.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor wwwW123 » 16 jan 2009, 15:07

wanneer is het gas ingebouwd enz.?
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor drieske » 16 jan 2009, 18:27

Hoezo, maximaal gas ?? Teveel is ook niet goed dan stikt ie een beetje. Wellicht is dat 't 'smoren'...
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor Matto » 17 jan 2009, 00:14

Met maximaal gas bedoel ik dat boutje in de slang dat staat voledig open
(heb ik zelf ook nog niet aan gedraaid)

Bougies zijn net nieuw ,heeft een nieuw lucht filter bougiekabels en verdelerkap moet nog.

(maar ik denk niet dat het dit probleem oplost)

Het is al wel al een oude gasinstalatie .
Matto
 


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor JantjeV8 » 17 jan 2009, 00:24

Vergis je niet in wat oude kabels kunnen doen..
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor drieske » 17 jan 2009, 12:05

Boutje in de slang helemaal open ??? Waarschijnlijk te veel gas, toch ?? Probeer eens een halve slag dicht en dan even proefrijden.....
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor drieske » 17 jan 2009, 12:35

Al in Oudehaske geweest ?? De ontsteking(bougie-kabels enzo)is wel erg belangrijk voor 't LPG !!! Bougie's iets krapper(0.6mm) en de ontsteking iets eerder zetten(1-2 graden)
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor JantjeV8 » 17 jan 2009, 12:54

Die stelboutjes moet je dacht ik zo afstellen:

Iemand gas geven en vasthouden op 2500 toeren ongeveer.
Dan de stelschroeven rustig indraaien tot de motor mooi loopt. Daar zul je wat geduld bij moeten hebben, ook om te proberen wat hij doet als je hem iets rijker of armer zet. eetje gevoel is er wel bij nodig.
Helemaal open lijkt mij niet goed in elk geval.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor henklith » 17 jan 2009, 13:54

Dat inhouden/schokkerig lopen, op gas, bij een toerental net boven stationair, zeg rond de 1000 toeren komt mij helaas erg bekend voor.
Mijn 220SE (wel met carburateurmototr!!!) Heckflosse van 1964, doet dat ook, bij (normaal) rijden merk je dat nog niet zo zeer, maar sta je bijvoorbeeld voor het stoplicht (te wachten op de goeie kleur) en je kent dat wel ,je speelt een beetje met het gas pedaal, dan merk ook weer dat er een moeilijk toerental zit bij ca. 1000!
Ik ben ook van van plan om daar is "technisch" naar te kijken, en ben dan ook zeer geiteresseerd bij de aangedragen suggesties.
Vooral dat afstellen van de hoofd gas regelknop in de hoodleiding.
Vanaf de hoofdleiding verdeelt de slang zich weer in twee subleidingen.
En vanaf die subleidingen weer naar twee subsubleidingen, dus twee maal naar dubbele carb's.
In totaal zitten er geloof ik dan ook 5 afstelkraantjes!
Mijn 6 pitter loopt al jaren alleen nog maar op gas, vanwege een bezine lekkage in de mechanische pom, dus gewoon deze pomp afgekoppeld.
Groet, Henk
henklith
 


Re:280CE LPG Dood punt in gas pendaal..

Berichtdoor Matto » 04 maart 2009, 22:46

Probleem opgelost..

Nieuwe verdelerkap ,rotor , bougies , en kabels
ontsteking op tijd gezet.

En het slangetje van de vacuüm vervroeging lag er af.

Hij loopt nu als een zonnetje en heb weer vol vermogen.
Matto
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten