Bedankt voor de reactie Wiebren240D en Coupe280.
Ik had al contact gehad met deze sloperijen voor ik deze post plaatste.
Van Schoten in Oldebroek is idd vlak bij mij en Nieuw Leusden ook. Bij van Lente hebben ze op het moment niks liggen van een 230, misschien dat ze volgende week wat binnen krijgen, dan komen er weer wat onderdelen binnen.
Van Schoten zei dat hij wel een flexibel stuk en een achterdemper had liggen van een 230, dus ik er naar toe. Hij had wel wat liggen maar dat was niet van een 230 sedan maar van een stationcar, volgens hem paste dat wel maar ik had daar mijn twijfels over. De achterdemper was sowieso anders, bij mij heeft de demper een heel kort uitlaatstukje recht naar achter, bij deze was het meer een horizontale zwanehals naar de linkerkant toe dus dat past bij mij niet want daar heb ik geen ruimte. En het flexibel gedeelte van het spruitstuk naar de onderpijp was niet flexibel maar een vaste pijp en nog erg roestig ook, dus ik durfde het niet aan want volgens mij past dat niet. MB heeft volgens mijn informatie juist een flexibel gedeelte ontworpen om dit passend te maken bij de nieuwe type 230 motors op het bestaande uitlaatsysteem van de oudere types, maar ik heb de wijsheid niet in pacht dus misschien heb ik het mis. Verder had hij een paar roestige dikke achterveren liggen waavoor hij 100 euro vroeg, dat vond ik een beetje veel, dus zonder iets naar huis gegaan. Verder vandaag in Hilversum geweest bij van Kuik, die hadden een flexibel deel van de 230, alleen die moest eerst nog gedemonteerd worden toen ik er kwam. Net bij het losmaken van de laatste bout kwam er een scheur in, dus ook nu weer zonder iets naar huis en ben ik nu dus ook weer op zoek naar een flexibel tussenstuk. Er zit een demontagebedrijf in Breda, Schrauwen, die hebben er 1 liggen, alleen die verkopen alleen de hele uitlaat voor een 170 euro, met de brandstof erbij om van Kampen heen en weer te rijden word dat ook al weer prijzig. Jullie zien dat het niet meevalt, vandaar mijn oproep hier op het forum, want veel mensen weten meer dan ik alleen.
Groeten Gerard