Beste mensen ik heb een beetje een vreemd verzoek misschien maar ik zal het toelichten.
Thuis heb ik een garage/carport. Aangezien ons huis stap voor stap gerenoveerd wordt, moeten wij binnenkort een aantal beslissingen nemen over de garage. De garage moet geschikt gemaakt worden voor mijn toekomstige W123, dat spreekt voor zich, wat moet je anders met een garage.
Nu is deze garage erg krap en oorspronkelijk open gebouwd aan een kant. Er is een half muurtje en daarna niets. Ik denk dat als ik met de Benz erin ga staan, ik voorbij het muurtje links kom en de deur kan openzwaaien. Dit zal het instappen enorm vergemakkelijken. Voor de opening moet opzij een openslaande deur of een schuifdeur komen, en die moeten we binnenkort gaan uitkiezen, vandaar dat deze vraag nu actueel is geworden.
Binnenkort ga ik het ook uitproberen met mijn dagelijks vervoermiddel (Mazda 626). Maar goed nu de vraag, weet één van jullie of is één van jullie bereid na te meten, hoe groot de afstand is van voorbumper tot en met het voorportier bij de W123 sedan??? Als het even kan tot op de cm nauwkeurig. En mocht het bij de coupé anders zijn, verneem ik het ook graag want de keuze voor een carrosserie is nog niet definitief gemaakt.
Ook zou ik graag de lengte van het voorportier weten dan kan ik ongeveer inschatten hoeveel ruimte er nodig is om het open te zwaaien.
Ik hoop dat de vraag duidelijk is en zo niet reageer maar!
Bij voorbaat dank voor jullie input.
Groet Dromer