[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benz W114 gezien : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:48

Benz W114 gezien

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Benz W114 gezien

Berichtdoor RenK » 23 jan 2009, 21:35

Benzers,

Vandaag hoorde ik over een W114 van 1972 die te koop staat.
Hier vrij dichtbij dus ff wezen kijken.
Voorschermen bij koplamp slecht, blad bij ruitenwisser roestig, div.plekken in de lak.
Verder niet kunnen zien ivm donker worden.
Wat mag zoiets kosten ? Ze vragen er €1500 voor.(blauw kenteken)
Waar moet ik nog opletten bij de W114 ?

Vr Groetend
Kees
RenK

Re:Benz W114 gezien

Berichtdoor Wiebren240D » 23 jan 2009, 21:49

Hallo Kees

waar moet je op letten bij een W114/115

de meeste punten zijn het zelfde als bij de W123
maar eerlijk waar neem iemand mee die het echt goed weet.
ja 1500 euro is wel geld.
maar ze kunnen net als de W123 heel erg slecht zijn.
en de jongsten zijn wel 33 jaar oud.

veel suc6 met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 23 jan 2009, 21:49

max 500
Topasbrauner

Berichtdoor wwwW123 » 24 jan 2009, 16:07

te weinig info om een zinnig bedrag te kunnen noemen.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Berichtdoor Brijn » 24 jan 2009, 20:35

Wat bij een W114 echt beroerd geconstrueerd is en bijna altijd fataal, is de kachelbak, kijk en voel onder de motorkap daar waar je kleppendeksel het schutbord zou raken tussen de uitstroompijpjes of er roestschade is. Zo ja: Finger weg! Zonder motor eruit niet te repareren en zonder reparatie altijd natte voeten binnen en een natte hondenstank vanje matten. Er blijft in deze kachelbakken slib staan en dat vreet van binnenuit de bak kapot.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Berichtdoor henklith » 24 jan 2009, 22:40

Goeie /8ten zijn er wel, maar niet zo verschikkelijk veel meer.
Ze kosten dan ook zo maar 4K euro's, is maar net wat je wil.
Deze kopen, en dan nog voor 3K aan verspijkeren, of gelijk maar een goeie!
Voordeel van de /8 vindt ik wel dat ze wat eerlijker zijn, roest is daar vrij gemakkelijk te vinden, makkelijker dan bij de W123 vind ik persoonlijk, de W123 heeft ook veel meer zwakke punten.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor JaapW114 » 24 jan 2009, 23:06

Henk,

Ik ben het weer helemaal met je eens, met als toevoeging, dat ik ze ook iets mooier vind, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar max. 500,- euro vind ik een beetje krap door de bocht, daar gaat zelfs mijne niet voor weg en die is niet zo heel erg mooi, maar wel betrouwbaar!

Jaap
JaapW114

Berichtdoor henklith » 24 jan 2009, 23:12

Ja klopt, maar dan wel met de toevoeging dat je voor een /8 nog meer je best moet doen om hem netjes te houden, anders is het een gewoon een ouwe bak :o))
En dat is bij de W123 ook wel, maar omdat hij wat moderner oogt niet zo storend (vinden de buren dan), wij weten natuurlijk wel beter :o)))
Groet, henk
henklith

Berichtdoor JaapW114 » 24 jan 2009, 23:30

Henk,

De /8 oogt meer als klassieker, tenminste qua model.

Jaap

JaapW114

Berichtdoor henklith » 25 jan 2009, 01:26

Ja,, maar deze, van de foto is wel een klasse appart Jaap :o))
Ik vind hem niet eens lelijk, maar moet nu wel snel m'n mont gaan spoelen :o))
groet, henk.
henklith

Berichtdoor JaapW114 » 25 jan 2009, 10:33

Henk,

Door zijn lelijkheid is dit toch een mooie foto. Ruim dertig jaar oud, dus echt een tijdloos ontwerp.
(ik vind hem eigenlijk niet eens echt lelijk)

Jaap
JaapW114

Berichtdoor henklith » 25 jan 2009, 15:48

Nee,, en beetje een beschaafde woesteling :o))
In elk geval het nakijken waard!
henklith

Berichtdoor RenK » 25 jan 2009, 18:44

Benzers,

Bedankt voor de tips, vooral Wiebren en Bert. Daar kan ik snel wat mee.
Heb met de eigenaar nog een een telefoontje gepleegd, hij bood hem aan voor 1500 maar na mijn reactie schrok hij toch wel van het werk dat eraan moet gebeuren. Eigenlijk een hele spuitbeurt. Mag nu een redelijk bod doen dan denkt hij erover na. Ga dus een keertje kijken vroeger op de dag en dan jullie tips even nalopen.
Eigenaar is 80+-er en heeft hem al erg lang, dus ook geschiedenis grootdeels bekend.
Vooral die kachelbak is van belang, moetewerk is een hele klus.
Een spatschermpje met roest schrik ik niet zo van :-)

Mijn W123 200D moet ik een stuk in de vloer zetten en dat wil ik ook zelf doen dus...... ;-)
Ook geen klein klusje wat het hele interieur moet er van voren uit, heb geen brug dus alles moet op de rug.

Van de w123-200 is vermoedelijk de koppelingplaat versleten, wordt dit ook op sleuteldagen als "hulp"projekt gedaan ?
Kan een hoop zelf maar alles moet op straat, en een bak weegt nogal wat om op je rug te verwerken.
Wie zou me hierbij kunnen helpen? mijn kennis is te weinig en ik heb dit nog nooit gedaan bij de Benz.
Wanneer is er weer een sleuteldag en waar ??

Vr.groetend
Kees<br><br>Post edited by: RenK, at: 2009/01/25 17:47
RenK

Berichtdoor Wiebren240D » 25 jan 2009, 20:20

Hallo Kees

ja wek hou je altijd met onze trots.
maar ik wil je heus wel helpen met die koppelings plaat te vervangen

en ik heb wel een kantelbrug daar kan je dat auto zo in hangen zet je de auto heel mooi op zijn zijkant en dan zet je er zo een nieuwe vloer in zal denk ik wel bij jaapw114 op het terein gebeuren heb je de ruimte en een helpende hand in de buurt net als de koppelings plaat vervangen kan daar ook heel mooi

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor JaapW114 » 25 jan 2009, 20:45

Hallo Kees,

Koppeling kan prima in Waarland, smeerkuil aanwezig, volgende week zitten we helemaal vol, maar in februari staan alle zaterdagen en eventueel de zondag nog tot je beschikking. Misschien het handigst als je een zaterdag of zondag afspreekt met Wiebren, mij maakt het niet uit ik ben er toch.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor RenK » 26 jan 2009, 17:21

Hallo Jaap en Wiebren,

Geweldig ! Waarland is wel een eindje uit de buurt van Soesterberg maar dat lukt wel.
Moet even kijken wanneer mijn broer kan want die moet rijden, ik kom er achteraan met mijn camper.
Probleem is mijn darmkwaal, ik kan nl niet zonder toilet verder uit de buurt dan max. 10 minuten.
Vandaar dus die camper :-) Als ik er een bij me het ,zoals in de camper, kan ik de trip maken.
Gebruik hem zelfs al boodschappenauto :-)
Even overleggen dus en dan neem ik kontakt met Wiebren op, of dat in zijn agenda past.
Zal op een zaterdag worden, tijd aanwezig plannen we nog wel.

Moet ik nog op speciale dingen letten als ik de koppeling, drukgroep en druklager haal ?
Nog andere dingen nodig ? Natuurlijk moet het het juiste type zijn maar dat is logisch.

Vast bedankt voor het aanbod.

Vr.groetend
Kees
RenK

Berichtdoor JaapW114 » 26 jan 2009, 21:52

Hallo Kees,

Ik rijd dagelijks naar Maarssen en zonder files doe ik dat met de Benz (ca. 95 km/uur) in een uurtje, dus binnen anderhalf uur moet het lukken. Wiebren zal je wel laten weten wat je eventueel nog meer nodig hebt.
Ik hoor wel wanneer jullie komen, wij zijn er meestal om 09.30 uur tot ca. 17.30 maar het loopt wel eens uit.

groet,

Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/01/26 20:58
JaapW114

Berichtdoor peter200 » 26 jan 2009, 22:05

Jaap,

Zeker met een Peugeot Partner in je schuur :-)

Groet Peter
peter200

Berichtdoor JaapW114 » 26 jan 2009, 22:17

Peter,

Het voordeel is dat toen die Peugeot in mijn schuur stond, ik hem niet steeds zie als ik thuis naar buiten kijk.
Maar ik ben blij dat de schuur weer leeg is, zal zaterdag wel anders zijn.

Jaap
JaapW114

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto