[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300TDT : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:36

300TDT

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

300TDT

Berichtdoor drieske » 24 jan 2009, 12:06

Hallo leden, ik wil binnenkort gaan kijken naar een 300TDT. Waar moet ik speciaal op letten ? De auto heeft geen trekhaak, of gehad, dat is al heel wat .
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Re:300TDT

Berichtdoor Harmen » 24 jan 2009, 13:50

zoek even op dit forum door middel van het 'search forum' blokje, rechts bovenin beeld, naar kopershandleiding en je komt al een heel eind. Probeer een ervaren iemand mee te nemen, wie weet is er wel iemand vd club die met je mee wil. Als je wat meer info geeft over de auto dan dat hij geen trekhaak heeft, dan krijg je misschien ook iets meer reacties. dus show de foto's, waar staat hij, km stand, staat vd auto etc etc etc

gr

Harmen
Harmen

Berichtdoor Harmen » 24 jan 2009, 14:09

Harmen

Berichtdoor wwwW123 » 24 jan 2009, 15:52

drieske; 'geen trekhaak gehad' is geen argument. zegt totaal niets over de staat van de wagen. zie div. topics van zoektochten van mensen. met name harm :-) heeft veel gekeken enz.enz.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor drieske » 24 jan 2009, 19:24

Alvast bedankt voor de reacties. Hier kom ik al een stuk verder mee. Als de eigenaar accoord gaat met een aankoopkeuring bij de M.B.-dealer ga ik kijken. Wil nog even voor me houden hoe en waar..
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 24 jan 2009, 20:16

Hallo Drieske,

Ik weet niet of je die aankoopkeuring wel bij een MB dealer moet doen.
Niets ten nadele van die dealer, maar de meeste jonge monteurs daar weten niet eens hoe een W123 er uit ziet.

Laat hem dan keuren door een keurstation die er ervaring mee heeft, b.v. Klasse Klassiek.

succes met je aankoop
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor drieske » 24 jan 2009, 21:22

Klasse-Klassiek is natuurlijk prima, maar de auto staat nogal ver weg dus prakties niet te doen. Sommige Mercedes-Benz dealers hebben echter een speciale afdeling voor de oudere type's.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 24 jan 2009, 22:09

Hallo Drieske,

Klasse Klassiek gebruikte ik als voorbeeld, maar als je een dealer hebt met een speciale afdeling voor oldtimers is het natuurlijk ook prima.

succes met je aankoop, en we horen/zien het hier wel hoe het afloopt.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Keer terug naar Techniek