Hoi Edwin,
Kitten kan nooit kwaad en het is een werkje van niks.
Gebruik wel de juiste kit. En dat is geen sileconenkit maar een kit op rubberbasis.
Ik weet zo niet het merk maar ik heb het destijds gehaald bij de Gamma of Praxis.
Het wordt dacht ik normaal gesproken om dakgoten oz zo dicht te maken. Maar kijk maar eens rond in de doe het zelfzaak.
Het rubber rondom afkitten en dus inderdaad ook aan de bovenzijde.
Ik plak het plaatwerk vlak langs het rubber af (1 mm) met schilderstape.
Ook het rubber plak ik af maar die strak langs de rand.
Dan spuit ik de kit met het tuitje onder het rubber. Probeer er zo diep mogelijk onder te spuiten en zodanig dat er net een beetje kit onder het rubber uitkomt. Dan als je rond geweest bent zal het rubberzijn oorspronkelijke vorm weer hebben aangenomen en het teveel aan kit puitl er onderuit. Dit stijk je voorzichtig weg met je vinger.
Dan het plakband verwijderen en de restanten van de kit nu met een met terpentine bevochtigde doek richting rubber wegvegen. Zo krijg je een nagenoeg niet zichtbare perfecte kitafdichting. Ik zou eerst alleen afkitten tussen het rubber en het plaatwerk. Tussen rubber en ruit is meestal niet nodig. En als de sierstrippen in de weg zitten dan moeten ze er toch even af.
Toch zou ik ook even kijken of de lekkage niet veroorzaakt wordt doordat de afwatering van de paravan (waar de ruitenwissermotor in zit) wordt veroorzaakt. (zie foto) en onderstaande link;
http://www.benzgarage.de/technik/wasser ... asten.html
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/02/05 21:47