door JaapW114 » 25 jan 2009, 21:07
Toch nog een horror scenario vandaag, eerst even mijn olie en filters ververst, kan mooi voordat Peter200 komt. Peter was er al vroeg, dus eerst koffie en toen de laatste hand aan mjjn Benz gelegd. Doe ik de motorkap dicht begint er ineens koelwater te druppelen. Ik wist dat mijn waterpomp een beetje lekte, had dus al een verse op de plank liggen. Gelukkig had Peter wat tijd en samen zouden we die waterpomp wel eventjes wisselen. Koelwater aftappen, radiateur eruit, koelvin los, en dan boutje voor boutje van de waterpomp breekt af! Geen nood, er staat nog een sloper buiten, een 220D. Alleen daarvan wist ik dat de motorkap ontgrendelingskabel gebroken was. Maar Peter is net Houdini, dus na een beetje wroeten, de motorkap open. Eerst kijken of deze boutjes wel gangbaar zijn, geen probleem, komen allemaal moeiteloos los. Dus de voetplaat waar de pomp op zit losgehaald, radiateur een beetje omhoog en voila de pomp in mijn handen. Daarna alles weer opbouwen op mijn Benz, uiteraard met de nieuwe pomp, de slangen weer vast, radiateur plaatsen, verse koelvloeistof erin en klaar weer. Maar inmiddels weer en paar uur verder. Hieruit blijkt maar weer hoe veel ellende en likje kopervet kan voorkomen. Mazzel dat die sloper er nog stond, anders had ik eerst alle vijf boutjes moeten uitboren.
Daarna Peter geholpen met de olie van de stuurbekrachtiging en het filter te verversen. Het gaatje in de uitlaat blijkt een scheur van 6 cm te zijn, nog getracht om die te lassen, helaas wordt het een nieuwe tussendemper voor Peter.
En weer een dagje gesleuteld in Waarland.
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/01/25 20:09