[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
slecht startende en lopende 2.4 diesel : Diesel Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 20:35

slecht startende en lopende 2.4 diesel

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re:slecht startende en lopende 2.4 diesel

Berichtdoor Wiebren240D » 25 jan 2009, 15:38

Hallo Jacobus

vervang dat kleine filtertje maar en die erna komt ook want als die kleine al vuil is dat is een grof voorfilter dan zit het grote fijn filter ook dicht en dat vind de moter echt niet leuk hoor die wil en moet voldoende dieselolie krijgen.

en dan even de kleppen stellen ik denk dat de moter daar wel van op knapt.

maar suc6 met het herstel groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jacobus » 25 jan 2009, 23:58

ja ge morgen even filter vervangen grote filter heb ik al gedaan ook ff filter van de tank bekijken enz maar welke motoren passen er ijgenlijk allmaal in voor het geval dat . en waar zijn ze te vinden

jacobus
jacobus

Berichtdoor jacobus » 26 jan 2009, 23:36

vandaag ff retour filter vervangen ff doorgepompt met pompje toen kreeg ik hem helemaal niet meer aan ?

jacobus
jacobus

Berichtdoor Wiebren240D » 27 jan 2009, 12:03

Hallo Jacobus

dat filtertje hoort niet in de retour hoor maar is de aanvoer.
en nu loopt de moter helemaal niet meer.
ik denk dat er lucht in je systeem zit eerst maar eens goed ontluchten.
of het handopvoerpompje is lek kan ook nog dan zuigt het systeem daar langs lucht aan.
maar maak die grote moer die bovenop het hoofd brandstoffilter daar komt de retour ook op uit is meen ik sleutel 17mm die een klein slagje los en dan met de handopvoerpompje op en neer gaan komt er vanzelf diesel olie onder die bout vandaan en als daar lucht belletjes in zitten heb je het probleem gewoon goed door pompen tot er geen luchtbellen meer te zien zijn.
maar blijfen er luchtbellen komen vernieuw dan het handopvoerpompje maar even bij de Bosch dienst langs hebben ze wel op voorraad ziet er heel anders uit dan die er nu op zit hoor.

maar suc6 met het herstel groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek