[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
OLIE PEILEN : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:05

OLIE PEILEN

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

OLIE PEILEN

Berichtdoor Liefhebber » 26 jan 2009, 17:07

hoi allemaal,regelmatig controleer ik mijn olie peil(verbruik valt gelukkig mee)nu heb ik een vreemd fenomeen,aan de ene kant van mijn peil stok staat hij bij het onderste merkteken en de andere kant bij het bovenste merkteken ? is de peilstok krom,of is hij magnetisch iemand ervaring hiermee. alvast bedankt gr hans
Liefhebber

Re:OLIE PEILEN

Berichtdoor Toontje » 26 jan 2009, 19:21

pfffffffffff hoi hoi
das weer een onduidelijke vraag
is het zo dat je de ene keer peil hebt bekeken en dan afgepoets met een doekje terug gedaan en dan weer gekeken .
of kijk je de ene keer dat de auto scheef staat naar links of de andere keer naar rechts .
laten we ervanuitgaan dat je het eerste doet
kan zijn dat je een doekje hebt waar wat sileconen aanzat en dan kleeft de olie niet zo op dat stukje
kan ook zijn dat je de stok niet helemaal goed terug hebt gedaan .
kan ook zo zijn dat je een glas van je leesbril kwijt bent en zo het minder goed ziet pffffffffffff ik zou het ook niet weten maar ik let daar eigenlijk niet op ik kijk maar aan 1 kant
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 26 jan 2009, 20:07

Als ik olie peil is er ook wel enig verschil tussen de ene en de andere kant, zo'n 5 mm maximaal, maar zo extreem (min aan de ene kant, max aan de andere) heb ik het nog nooit gezien. Kan ook niet direct een reden bedenken, behalve dan de peilstok door de kromming van de peilbuis aan een kant tegen de peilbuiswand wordt gedrukt en dat er niet zo gemakkelijk olie bij kan komen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Nico Vliet » 26 jan 2009, 20:43

als je met warme olie peilt ook Hans?
Nico Vliet

Berichtdoor Liefhebber » 26 jan 2009, 23:42

dank u heren voor de reactie,NEE IK BEN NIET AAN EEN BRIL TOE.hoewel kleine...... lettertjes.ik heb gepeilt met een koude motor,zal wel effe checken wat hij doet als hij warm is.( ja ik weet het olie even laten bezinken )maar volgens mij moet dit niets uitmaken.blijft een mysterie ?????????
Liefhebber

Berichtdoor Liefhebber » 28 jan 2009, 17:41

olie gepeilt met warme motor,heeft ie het niet beide kanten gelijk. apart heb ik nog niet eerder gehad. gr hans
Liefhebber

Berichtdoor Semrick » 28 jan 2009, 17:49

IK denk dat dit normaal is want die van mij (240D) heeft dit verschijnsel ook. Ik trek meestal de pijlstok er uit en steek hem er dan omgekeerd nog een keer in. Dan is hij wel aan beide zijden gelijk en ga ik er van uit dat dit het juiste pijl is ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 29 jan 2009, 22:17