Dit geldt dan in elk geval voor mijn 200D.
Ik had na mijn tank vol gegooid (of moet ik zeggen geschonken)? te hebben
ongeveer 600 kilometer gereden, niks bijzonders toch!?
Rode lampje brandde zelfs nog niet eens.
Maar ik stond na tien minuten rijden op een extreem vervelende plek op de A27 stil (was me in tien jaar niet gebeurd).
Ik had al gelijk het gevoel dat er iets haperde met de diesel aanvoer, omdat de auto een beetje begon te haperen, steeds heftiger, tot dat de motor zelfs afsloeg, en ik de vluchtstrook moest insturen.
Ik heb toen de ANWB/wegenwacht gebeld, ik tenslotte al tien jaar voor niks betaald
) gelukkig hoor!!
Die was er na een half uurtje ik wilde graag zo snel mogelijk weg gesleept worden van die rot plek!
En dat vond de wegenwachte ook.
Die zij trouwens gelijk tank leeg!, ik zeg nou ik ben toch niet achterlijk, hij stond nog niet eens met een rode lamp.
Maar goed,,, om even bij de "zaak" te blijven, de wegenwachter sleepte mij een kilometertje verderom naar een tankstation onder Houten.
Tank helf vol geschonken, en lopen weer, (of beter motor weer draaien)
Ik ben die middag nog maar even bij Harrie (onze Harrie inderdaad) geweest blijkt toch nog al wat kleine luchtbelletjes aan te zuigen, althans deze zijn in het doorzichtige slangetje goed waarneembaar dat van de opvoerpomp naar het feinfilter loopt.
Harrie nog even wat gesleuteld aan divers koppelstukken en slangklemmen.
Het zag er toen inderdaad wel wat beter uit, maar de luchtbelletjes (heel klein stroompje witte belletjes) waren nog wel zichtbaar.
Nu is mijn vraag is het ook jullie ervaring dat je de tank niet te ver moet leeg rjden, omdat je anders problemen krijgt met opvoeren van brandstof?
Is het zowie zo raadzaam alle mogelijke filters in het aanzuig en opvoeer deel van het brandstof citcuit te vervangen, dus ook die in de brandstofpomp zelf!?
Groet, henk