[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
mobile.de : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:23

mobile.de

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

mobile.de

Berichtdoor tovos » 27 jan 2009, 16:05

Zijn er mensen die hun 123ér via mobile.de hebben gekocht, wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben voornemens een pracht exemplaar aan te schaffen maar heb eigenlijk geen flauw benul van hoe je een wagen invoert.....
tovos
 


Re:mobile.de

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2009, 17:24

Hallo Tovos,

Er zijn hier heel veel leden die hun auto uit het buitenland hebben gehaald.
Met name uit het vaderland van de W123, Duitsland.
Maar ook Belgie, Frankrijk en zelfs Noorwegen zijn niet ongewoon.
Mijn 240D komt uit Duitsland bij een particulier vandaan. Ik heb hem zelf gehaald. Ik weet niet meer of dat via Mobile.de of het ook populaire autoscout24.de was. ;-)
Mijn ervaring leert dat de auto's er op de foto prachtig uitzien. Terplaatse valt het vaak tegen. Ik ben zelf al diverse malen voor niets naar Duitsland gereden.
Wil je dit voorkomen vraag dan om gedetaileerde foto's. Mijn ervaring is echter dat ze er meestal niet happig op zijn om die foto's speciaal te maken. Als je al via de mail contact krijgt.

Het invoeren zelf stelt niks voor. Hierover is op de site al veel geschreven. gebruik even de zoekfunctie rechtsboven (Search forum).
Het is wel absoluut noodzakelijk om het originele kentekenbewijs bij de auto te hebben. Anders gaat het lastig worden om een kenteken te krijgen.
In het kort komt het er op neer dat je met de auto (en het kentekenbewijs) naar de RDW gaat. Je laat de auto zien, men controleert het kentekenbewijs en het chassisnummer en je bent klaar. Daarna nog even langs de Douane (die meestal in het gebouw van de RDW zit) en je bent klaar.
Een paar dagen later valt het kentekenbewijs in de brievenbus. Even kentekenplaten maken en rijden maar. Je kunt er trouwens voor kiezen om een APK direct bij de RDW te doen. Als je dat niet doet moet je het later bij een garagebedrijf naar keuze doen.
Ik kies meestal voor deze laatste optie. Als er dan iets (kleins) mis is met de auto kan dat bij de garage direct gemaakt worden. De RDW repareert niet en keert dan af. Met als gevolg dat je nog een keer terug moet komen (met alle wachttijd van dien).

Grootste probleem bij invoer vanuit het buitenland is meestal; Hoe krijg je de auto in Nederland.
Vaak gaat het om auto's zonder geldige kentekenplaten. In Duitsland kun je voor iets van 80 euro een export kenteken aanvragen. Voorwaarde is geloof ik wel dat de auto nog een TUV heeft (zeg maar APK).
Een andere mogelijkheid is er eigenlijk niet om rijdend naar Nederland te gaan. Een (NL) eendagskenteken mag hier eigenlijk niet voor worden gebruikt. Hetzelfde geldt voor een handelaars kenteken.
Ook zal het lastig zijn een verzekeraar te vinden die de auto in dekking wil nemen op alleen een chassisnummer.

Zit ik toch weer een heel verhaal te typen terwijl dit allemaal met de zoekfunctie ook te vinden zal zijn. ;-)
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:mobile.de

Berichtdoor Ronald300D » 28 jan 2009, 01:51

Mijn ervaring met duitse verkopers is goed.
Als je vooraf contact hebt en een "normale" verkoper treft, geeft hij foto's en info die je vraagt.
Op foto's is natuurlijk niet alles te zien maar over het algemeen zijn de duitsers eerlijker dan veel nederlanders.
Ze schromen niet om de gebreken te noemen en op het kentekenbewijs (Fahrzeugbrief) staan de voorgaande eigenaren.
Ik heb mijn 230E ook zelf ingevoerd en heb mijn auto bij de RDW alleen laten schouwen en de APK later bij een garage in de buurt laten doen.
Ik heb mijn auto zelf naar NL gereden met tijdelijke kentekenplaten.
Via de site van RDW kan je zien hoe dat werkt en het tijdelijke kenteken kost zo'n € 100,00
Succes en we horen wel als je geslaagd bent.
Avatar gebruiker
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 603
Geregistreerd: 25 aug 2007, 23:39
Woonplaats: Nijmegen
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:mobile.de

Berichtdoor wwwW123 » 28 jan 2009, 11:49

tijdelijke kentek.platen van de rdw zijn niet bedoeld voor het rijden vanaf duitsland naar nederland (als je dat bedoelt). als je dan een ongeluk krijgt en/of aangehouden wordt, ben je goed nat....
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:mobile.de

Berichtdoor Semrick » 28 jan 2009, 12:04

Ronald bedoeld waarschijnlijk een Tijdelijk Duits kenteken (inclusief verzekering) met zo'n rood of geel vlakje aan de zijkant waarin de geldigheidstermijn staat.
Een Nederlands eendagskenteken is namelijk gratis. <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/01/28 11:04

Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:mobile.de

Berichtdoor JantjeV8 » 28 jan 2009, 12:44

Nederlandse 1-dags kentekens zijn enkel en alleen bedoeld om op die bepaalde datum de kortste weg van de standplaats van de auto tot het RDW station v-v te rijden. Je moet dat bij je verzekeraar melden, zowel het chassisnummer als ook het 1-dags kenteken moet je melden. De verzekeraar noteert zelfs het tijdstip van de keuring.

Terug naar de eigenlijke vraag:
Foto's vertellen eigenlijk helemaal niets. Complete roestvlekken, deuken, krassen of anderszins kunnen op een foto compleet onzichtbaar zijn.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten