Het is nu 24 nov 2024, 11:01
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Pimmelot » 25 jan 2009, 18:04
Nee TOPASBRAUNER,onze SAAR gaat niet meer weg.Voor dat beetje roest zijn wij niet bang.Mooie combinatie trouwens;Roestbruin met Saharageel.
-
Pimmelot
-
door Topasbrauner » 25 jan 2009, 18:21
OK goede spirit. Voordeel van mijn combinatie is dat je roestbruin niet ziet bij topasbraun. Totdat ineens na een winter in 2003 de drempels ook bruin waren. Ik dacht al die waren toch altijd zwart? Dat was het begin van de ellende en is nog steeds niet verbannen, dan zou de hele auto in een zuurbad moeten en met nieuwe delen compleet opnieuw in elkaar gezet moeten worden. Kortom, ik hou hem op de weg maar perfect zal ie nooit worden.
Tof dat jij met die gele dat wel probeert maar het moet wel leuk blijven lijkt me.
Job
-
Topasbrauner
-
door JantjeV8 » 25 jan 2009, 18:42
Ocharme jullie Saar...
Ik wil niet de zaak opnaaien of wat dan ook.
Bij die groene peil kom je nergens mee tussen, alleen met de tectylslang om het vol te baggeren.
Maar, en begrijp me niet verkeerd:
Dat ingelaste stukje is het uiteinde van het binnenscherm. De enigste manier om daar een nieuw stuk in te lassen, lukt als je een groot gedeelte van het buitenscherm, het deel wat dus jullie Saar haar mooie vormen geeft. Ik zou anders niet weten hoe je daar bij kunt komen. Heel erg eventueel kan het vanuit de kofferbak zelf, maar als dat het geval is kan het alleen maar muikwerk zijn.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JantjeV8 » 25 jan 2009, 18:47
Ik zit nog even met m'n neus tegen het scherm in het inwendige van jullie Saar... Ik vrees dat het van binnenuit gelast is, dat ie ik aan de onderzijde, daar ligt een las gewoon in de hoek.
Dat hoort gewoon niet, er zit daar een verbinding die, als je het goed wilt doen, gewoon los te boren is zodat je het binnenscherm op de originele manier weer kunt herplaatsen.
Zoiets zou mij niet loslaten, ik durf er een krat bier op in te zetten dat het gedubbellapt is, aan de buitenzijde zal er een dikke laag bytak opgespoten en gesmeerd zijn.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pimmelot » 25 jan 2009, 19:13
Jan wat je schrijft is allemaal abacadabra voor mij maar het is zeker van binnenuit gelast.
Kan ook niet meer doen als ik machtig ben dus dat word met n haak zoveel mogelijk uit de naad krabben en dan in de fortran en de bodyschutz.Maar in de gaten houden hoe erg t gaat worden.
Gelukkig ben ik n optimist van nature en rijd ik vrolijk door.Weet ook liever wat er aan schort ook al kan ik t niet verhelpen.
-
Pimmelot
-
door Pimmelot » 26 jan 2009, 12:23
Ik heb nog wat verder geborsteld en nu blijkt de las waar we t hier voor over hadden de hoek om te gaan en ook in t achterscherm te zitten.Verder lijkt t wel of er n strook lood in gesoldeerd zit.Ook hebben zich 3 nieuwe gaatjes geopenbaard en wel vlak naast de naad bodem-achterscherm.
vrgr.,wim
-
Pimmelot
-
door Toontje » 26 jan 2009, 19:12
hoi hoi
wonderlijke wereld he die mbwereld is een echte openbaring ff zoeken en je vind vanalles kon ik mijn spullen maar zo makkelijk terug vinden als de dingetjes bij de Benz hahahahah
groetjes toontje
Ps kleine gaatjes kunnen groote gaatjes worden kijk maar bij mijn td
trouwens toen ik mijn eigen tanden nog had ging ik naar de smoelensmid met een piepklein dingetje en als die dan ff bezig was geweest voelde het alsof er een krater was geslagen das zomaar ff off topic dan wel
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Weizengelb » 27 jan 2009, 11:17
Ik heb ook een paar plekjes roest, moet ik van de zomer ook maar eens wat aan gaan doen voordat het uit de hand loopt.
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
-
Weizengelb
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 2689
- Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 220D
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Citrobenz » 27 jan 2009, 13:26
Is deze van de voorzitter van de Sahara groep?
Groet,
Henk
-
Citrobenz
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 3122
- Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
- Woonplaats: Steenwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 220D
- Bouwjaar: 1976
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door MBvO » 27 jan 2009, 14:13
Maar z'n wieldoppen zitten er wel mooi gelijk op!
-
MBvO
-
door Toontje » 27 jan 2009, 19:16
ach zo te zien staat die nog niet doorgezakt kan opgeknapt worden ff freubelen
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pimmelot » 27 jan 2009, 22:19
leg wel mooi n V-8 in.of niet Jan.
PS vond tijdens t roestbusten in n donker compartiment n subliem als nieuw reservewiel.Laat dat als maar weg.echt prachtige band,michelin met n monsterachtig profiel,met de verflijnen op t loopvlak nog intact.Smetteloze velg.Zelfs de ventieldop is fenominaal.Kan nu gerust zeggen dat het mooiste van binnen zit.Krik idem.
vrgr.,wim<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/01/27 21:28
-
Pimmelot
-
door Frasp » 27 jan 2009, 23:01
Zeg Wim, even off-topic. Bij Frank=topklassiekers=OK? staat weer een nieuwe Saar bij verwacht. Volgens mij heeft hij de foto van jouw Saar gebruikt.
Ik ga binnenkort met mijn anti-roest activiteiten beginnen. Weet niet hoe het er voor staat. In de advertentie heeft bij mijn 230 nooit gestaan dat ie niet gelast is en roestvrij is. DDWW. Dat Dan Weer Wel
Tot 1 maart? Groet Frank
-
Frasp
-
door Pimmelot » 27 jan 2009, 23:49
NEIN,frasp,zoiets doet SAAR niet.Ze kan die Frank wel schieten.Wist je al dat er n heuse SAHARA-GRUPPE is opgericht?De leden krijgen allen n lederen jack,bebontkraagd en doodskopdoppen.In de pen zitten nog aanzienlijke kortingen op woestijnvakanties om maar wat te noemen.
allez,nog eentje van ons rendez-vous,vrgr.,wim
-
Pimmelot
-
door Semrick » 28 jan 2009, 11:04
Hoi Wim,
Ik zie op de foto dat je de sierlijsten al verwijderd hebt (zoals je in het topic van Abdel) aangeeft.
Mijn advies; Begin er in het echt niet aan. En al zeker niet door ze weg te plamuren. Dat blijft nooit goed zitten. De enige manier om het te doen als je het dan toch echt wilt is dichtlassen en daarna gladslijpen en afwerken met plamuur. Je ontkomt er dan ook bijna niet aan om de gehele zijkanten van de auto opnieuw te (laten) spuiten.
Weet dus waar je aan begint.
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JantjeV8 » 28 jan 2009, 13:05
Wel of geen sierlijsten, zelf weten. NOOIT die gaten zomaar dichtsmeren. Ik heb het in dat topic ook gelezen, gaat niet goed komen. Doe je het wel zo, dan niks over de leverancier van je auto meer zeggen.
Dat gat in je kofferbak lijkt niet echt slecht gerepareerd, maar vakwerk is ook niet op z'n plaats. Aan je auto is dus ook gespoten, wellicht vanaf de sierlijst naar beneden. Kijk maar eens of je afplak naden vind.
Die gele met bruine stippen? Is dat niet de 'verwacht' staat.... Nooit geweten dat in de folder destijds ook een panter motiefje gekozen kon worden.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pimmelot » 28 jan 2009, 17:57
Was zelf al tot de conclusie gekomen het niet te doen en jullie adviezen hebben me erin gesterkt.Raar genoeg heb ik bij n Audi80,die geen sierstrippen heeft maar wel n soort knik over de flank,ze er juist weer opgemaakt.Met n bandschuurmachine.Totaal mislukt want ondanks n flinke laag blanke lak begon t al na n paar dagen te roesten.
Wat bedoel je nou met geel en bruine stippen,jan?
-
Pimmelot
-
door JantjeV8 » 28 jan 2009, 18:10
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Pimmelot » 28 jan 2009, 18:48
vin alleen die antenne nie mooi
-
Pimmelot
-
door JantjeV8 » 29 jan 2009, 11:48
't-Is net dat er boktor ingekropen is... Oh nee, het is geen Engelse bud-auto met houten frame.
-
JantjeV8
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4359
- Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten