[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
welke ruitenwisserbladen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:43

welke ruitenwisserbladen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

welke ruitenwisserbladen?

Berichtdoor Pieter » 27 aug 2006, 21:37

klinkt misschien stom, maar wat wil je...dit is mijn eerste auto...ooit! :)

in ieder geval; ik wil ff nieuwe ruitenwisserbladen erop doen, welke kan ik het beste gebruiken, waar koop ik ze en waarom vindt jij dat dat de beste zijn? ;)

groet,
Pieter
Pieter

Antwoord:welke ruitenwisserbladen?

Berichtdoor Robert » 27 aug 2006, 22:07

Ik persoonlijk kies voor de originele wisbladen en volgens mij zijn deze van Bosch, zijn wel iets duurder maar geven geen strepen en piepen ook niet zo,:woohoo: wat sommige goedkopere merken wel doen. :S

Groet Robert ;)

Robert

Berichtdoor Wiebren240D » 27 aug 2006, 23:34

hallo jongens

helemaal mee eens die van mij zitten er al ruim 2 jaar op gewoon bij de dealer bestellen zijn de beste hoor

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jcruit » 28 aug 2006, 18:23

Ik haal dat soort 'rommel' altijd gewoon bij de Brezan, ben wel benieuwd of het daadwerkelijk goedkoper is... Misschien leuk om eens uit te zoeken...

Anyhow, de mijne doen het nog wel even.

Groeten,

Jeroen
jcruit

Berichtdoor mattijs1970 » 28 aug 2006, 22:10

hi,
heb laatst bij de bouwmarkt (karwei) wisserbladen gekocht. past prima, alleen bij zachte regen/half natte voorruit wil het rechterblad nogal piepen. volgende keer weer voor de originele dus.

gr
mattijs
mattijs1970

Re:Antwoord:welke ruitenwisserbladen?

Berichtdoor MBvO » 29 jan 2009, 11:25

Ben oude topics aan het doorlezen en heb hier een vraagje bij:
Ik heb er een paar maand geleden Valeo wisserbladen opgezet. Wissen prima, alleen zie ik dat het frame van het wisserblad door de ruitenwisserarm bijna plat wordt gedrukt (de arm drukt hard op het blad). Het frame van deze Valeo's grotendeels van plastic. Is dat bij Bosch wissers ook zo?
MBvO

Berichtdoor Toyman » 29 jan 2009, 12:49

ik haal van die goed kope dingen van 2euro en verwilsel ze 2 keer per jaar na de winter en voor dat ik op vakante ga dus altijd goed zicht voor 4 euro per jaar
Toyman

Berichtdoor drieske » 29 jan 2009, 12:56

Bosch natuurlijk = ook eerste montage.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Citrobenz » 29 jan 2009, 13:47

Valeo zijn ook goeie wisserbladen.
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
LPG: Nee

Re:welke ruitenwisserbladen?

Berichtdoor wwwW123 » 29 jan 2009, 14:13

er zijn, net als valeo, wel meer goede merken dan bosch. je voelt soms al of het iets is of niet. de goede zijn van rubber en voelen als rubber. de andere zijn meer plastic achtig en harder en soms zie je al aan de wisserhouder dat het niks is.
misschien kun je voor de W123 ook losse rubbers krijgen, voor de W126 kan dat wel! stuk goedkoper en kun je zelf zo vervangen. bij de dealer was dat geloof ik maar 10 euro!
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor aernout » 29 jan 2009, 15:22

4,95 bij de ALDI.

kun je ze nog eens verwisselen voor dat geld ....
aernout

Berichtdoor wwwW123 » 29 jan 2009, 17:41

mijn ervaring met de hele goedkope wissers is, dat het zicht aanzienlijk slechter is, dan bij een originele of gewoon ander
goed merk. ik zou voor 5 euro verschil (voor mijn part 10 euro) niet graag een ongeluk krijgen...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor D!rk » 29 jan 2009, 18:41

Voor alle wisserbladen geldt: even schoonmaken cq. opruwen (met scotbrite of de schuurkant van je schuursponsje) en dan wist ie weer als nieuw. Alleen bij de goedkopere moet je dat vaker doen.

Heb er nu Bosch op zitten, maar dat was natuurlijk een Schnäppchen 9,95 per paar. Normaal heb ik gewoon die van de Lidl er opzitten 4,95 per paar.
D!rk

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 29 jan 2009, 22:27

dat is nu eens een tip! van dat opruwen!
AdriaanVogelzang

Keer terug naar Techniek