[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
auto importeren hoe en wat? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:49

auto importeren hoe en wat?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

auto importeren hoe en wat?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 27 jan 2009, 00:43

beste allemaal

Af en toe hoor je wel eens van mensen die een wagen importeren, hetzij uit een overzees wereldeel hetzij europees. Wat ik nu wel eens op een rijtje zou willen hebben is wat hier nu zoal bij komt kijken. Je hoort nog wel eens iets als tot de grens ben je verzekerd en daarna...

Waarom dit alles? Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke tweede Mercedes W108 of en dat zou het mooiste zijn een heckflosse S model. Die zijn er zat maar dan wel onbetaalbaar (tenminste in een staat dat er niet direct groot werk aan de winkel is) iets leuks wat mag kosten snap ik, maar voor 8 rooien heb ik als ik dat wil ook een rolls. Het is dan ook niet voor niets dat een vriend van me uit Marseille (tevens mercedesliefhebber) de Nederlanders en de Duitsers voor gek verklaart wat betreft de prijzen.

E.e.a. zet me dan weer eens aan het denken. En het andere weerhoudt me ook weer omdat ik geen zin heb om buiten de lansgrenzen van het land van aankoop onverzekerd rond te rijden.

wie kan me hier iets meer over vertellen?

Ad
AdriaanVogelzang

Re:auto importeren hoe en wat?

Berichtdoor Markparket » 27 jan 2009, 00:57

Hoi Ad,

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je heel wat over importeren en verzekeren vinden;-)

Als eerste lijkt het me van belang waar je de auto vandaan wilt halen, want dat verschilt van land tot land nogal.
Markparket

Berichtdoor drieske » 27 jan 2009, 11:47

Kijk eens hier: www.importautos.nl
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Toyman » 27 jan 2009, 11:56

via europa is het prima te doen
overzee weet ik niet
maar als je er een zoek kijk een op www.mobile.de daar staan er van €2500 tot €25000
Toyman

Berichtdoor Luckyluc » 27 jan 2009, 23:03

Hallo Ad,

ik heb mijn wagen uit Duitsland geïmporteerd.
Alle informatie die ik nodig had heb ik kunnen vinden op de volgende website; http://www.bpmberekenen.com/

veel succes

groet luc.
Luckyluc

Berichtdoor Brijn » 28 jan 2009, 09:40

Ad

Ik heb een W123 in Oostenrijk gekocht en zelf naar Nederland gereden. Het was eigenlijk doodsimpel, dat geldt voor de hele EU.

Bert
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 29 jan 2009, 22:15

Thanksss daar ga ik eens even kijken. Ik heb nog niets concreets op het oog hoor, maar eind februari ga ik naar Marseille, beetje vakantie beetje werk. Naar die vriend die net als ik compleet mercedesgek is. Ik wil hem evt vragen eens naar een mooie wagen voor me uit te zien.

Groeten

Ad
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Markparket » 29 jan 2009, 23:23

Marseille, Nice en omgeving kun je nog wel eens fraaie en harde Benzen vinden..
Vaak ook nog bomvol;-)

Hoop dat je wat tegenkomt...En als je daar toch bent, dan moet je via je vriend plaatselijk eens uitzoeken hoe daar de regels zijn...

Als je er 1 in Duitsland vind, kan ik je wel verder helpen.
Markparket

Berichtdoor Lekkerbekje » 31 jan 2009, 19:30

Het kan wel eens moeilijk zijn om de auto rijdend naar Nederland te krijgen, maar eenmaal in Nederland is het erg makkelijk. Vanuit Duitsland kan je met je autopapieren een tijdelijk kenteken aanvragen en ik geloof dat dan de verzekering er gelijk bij zit. Het nadeel is dat dit op de meeste plekken (volgens mij kan het in elke gemeente) op een doordeweekse dag voor 12 uur moet zijn. Bovendien is een aanhanger huren goedkoper. Dat heb ik dan ook gedaan.

Als je de auto in Nederland hebt is het belangrijk dat hij door de apk komt. Bij de RDW kan een eendagskenteken worden aangevraagd, maar dan moet je de verzekering zelf regelen. Het eendagskenteken is gratis maar een keuring kost iets van 125 euro (je mag het kenteken zelfs zelf maken van een beetje karton). Wanneer je auto goedgekeurd is ga je naar de duane bij de RDW en vul je een papiertje in. Het kentekenbewijs word toegestuurd en je kunt je platen halen. Een auto is BPM vrij vanaf 20 jaar (sinds 1-1-08 geloof ik) dus er zijn voor de rest helemaal geen onkosten. Let wel op dat wanneer de auto afgekeurd is je een herkeuring moet aanvragen die alleen bij de RDW mag plaatsvinden, wel word er dan alleen maar gelet op wat afgekeurd was. Die herkeuring kost 20 piek dus dat is de moeite ook niet, het is alleen erg lastig. Ik geloof dat het ook mogelijk is om de auto in de voeren zonder apk keuring en die kan je dus vervolgens bij een garage laten uitvoeren, dan zit je niet met het probleem van herkeuren bij de RDW.
Lekkerbekje
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 02 feb 2009, 01:53

een doel is om een auto rijdend op te halen mocht het er van komen. Dit verblijf nu kan ik niet te veel gaan bekijken omdat ik een weekend ga, ik ga dan met het tuig dat vliegt, voor 150 euro (daar kun je niet voor heen en weer rijden, bovendien moeten wij in dat weekend nog aardig wat werk verzetten... Maar je weet nooit. Als ik het goed begrijp moet ik in een dergelijk geval zodra ik bij maastricht de grens overga naar een RDW station? Hoe redelijk is de RDW in de praktijk? ik lees wel een iets hier en daar maar in hoeverre zijn dat deels ook indianenverhalen?

Ad
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Markparket » 02 feb 2009, 02:20

Hoi Ad,

Je maakt een afspraak bij RDW voor keuring.
Afhankelijk wat voor kenteken/verzekering je hebt moet je je bij de douane melden....

RDW zijn echt wel redelijke jongens;-)

Je moet natuurlijk niet met een wrak aankomen!

Daarbij zijn er twee mogelijkheden:

1:
Je laat je auto allen voor kenteken keuren, en APK via een garage.
Dit is wat makkelijker.

2:
Je laat je auto voor kenteken keuren en APK door RDW.
Die hebben geen winkeldochters en ze hebben zich gewoon aan de regels te houden;-)

Ik heb in september mijn auto door de RDW APK laten keuren, zie dit verslag:

http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,11/
Markparket

Berichtdoor Brijn » 02 feb 2009, 08:16

Je wilt dus een auto rijdens uit Frankrijk halen? Let dan op het volgende: Ook FR kent een APK (de CT, controle technique), die meen ik twee jaar geldig is. MAAR VOOR DE EXPORT MAG DE CT MAAR MAXIMAAL ZES MAANDEN OUD ZIJN. Een vrijwel nieuwe CT dus! Is de CT ouder: nieuwe CT halen en eventueel reparatiekosten. Het verkrijgen van een export WA verzekering is in Duitsland en Oostenrijk makkelijk, in Frankrijk moet je naar een kantoor van een verzekeringsmaatschappij (AXA of iets dergelijks) en moet je maar afwachten of ze dat vlot kunnen doen. De papierwinkel van het overschrijven het kentekenbewijs is een gedoe, bereid je erg goed voor, anders red je dat niet in een weekend. En alles in het (bureaucratisch) Frans natuurlijk, met onbegrijpelijke openings- en vooral sluitingstijden. Ga je IPB-en?

Is het allemaal gelukt (kopen, export-WA-verzekeren, op naam stellen en export-kentekenplaten), dan mag je hem gewoon naar je huisadres rijden, ben je al die tijd keurig verzekerd legt de douane je geen strobreed in de weg en kan je op je gemak de RDW keuring regelen.
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto