[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
inbouw ueberblendregler? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:57

inbouw ueberblendregler?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

inbouw ueberblendregler?

Berichtdoor Greccehus1 » 29 jan 2009, 22:29

Hallo,

ik wil graag een zgn. ueberblendregler ( zo'n regelwieltje om het geluid over al je luidsprekers te laten horen, of alleen voorin, of alleen achterin) inbouwen in de middenconsole vlak bij de schakelaar van de noodknipperlichten. Nu kan ik zo 123 niet vinden hoe je daar het best mee te werk kunt gaan; je moet namelijk een afdekplaatje verwijderen, draden van de radio en de luidsprekers voorin, én achterin er naar toe trekken, en dan aansluiten. Ik weet al welke draden er op de regelaar moeten, dat vond ik op astralsilber.de, maar wie kan me vertellen of ik de hele console moet uitbouwen en hoe, of dat er minder "radicale" werkwijzen zijn, en zo ja, wederom: hoe?

Graag uw zeer gewaardeerde mening.

Och, en als we er toch over bezig zijn: ik wil dan graag zeer discrete opbouwluidsprekers op de hoedenplank, liefst rond -dat zag ik in een originele folder. Mocht iemand me daarmee kunnen helpen/ tippen, zeer vriendelijk dank.

Greccehus1
Deutsches Wohnzimmer 1982-Gruppe
Greccehus1

Re:inbouw ueberblendregler?

Berichtdoor Hans230CE » 30 jan 2009, 09:40

Fader dus,

Het lijkt me makkelijkste werken met de hele console eruit. Asbak eruit, vijzen los en eruitnemen door achteruit te schuiven (tenminste bij zebrano). Als je een zebranoconsole hebt is het iets moeilijker, maar als het gewoon plastiek is, fluitje van een eurocent.
In je hoedenplank zijn er voorgedrukte lijnen geperst waar je de speakers moet zagen. Draadjes leggen en dan genieten.

Nu zullen sommige me een ouwe zaag vinden, maar als je halve interieur er toch uit ligt, leg een draadje of 5/6 extra, die kunnen er voor zorgen dat je later je interieur weer moet afbreken voor 1 of ander accessoire die een stroomdraadje nodig heeft achterin.<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2009/01/30 15:07
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor drieske » 30 jan 2009, 11:31

Je kan ook nog overwegen een moderne Becker-radio te kopen waar al een fader in zit. Speaker maat voor achter is 13 cm.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Greccehus1 » 30 jan 2009, 21:14

Bedankt Hans en Drieske. Ik geef toch de voorkeur aan mijn oude Becker Europa, want ik behoor tot die figuren die het allemaal zo origineel mogelijk willen hebben. Ik zet ook niet graag de plaatschaar ergens in of de boormachine als er niet eerst naar andere oplossingen is gezocht. Daarom ook heb ik -toegegeven: dat is dan niet origineel, maar het doel heiligt de middelen- geen Hirschmann-antenne o.i.d. maar een raamantenne. Het voordeel is dat ik me het risico bespaar dat er rondom het nieuwe gat een bruin kleurtje komt dat zich heimelijk onder de lak door verspreidt. Er werd destijds, toen ik mijn radio ging inbouwen, door allerlei mensen flink voor gewaarschuwd, en daarom dus deze vrij onopvallende oplossing. Ik heb dus ook in oude folders zitten bladeren en op internet zitten struinen naar een zo origineel mogelijke, gatenomzeilende oplossing om luidsprekers achterin aan te brengen. Licht hellende ronde opbouwluidsprekers lijken me mijn doel heel goed naderen, dus dat ga ik eens uitproberen; gaten maken kan altijd nog...
Greccehus1

Keer terug naar Interieur