[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
natte voeten : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:57

natte voeten

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

natte voeten

Berichtdoor drupas » 21 maart 2008, 20:55

Ik heb sinds kort een MB 280CE uit 1977 en heb last van lekkage achter de passagiers stoel.
Niet tijdens het rijden maar gewoon wanneer hij stilstaat voor de deur.
Ik heb eerst het achteraampje afgetaped bij het rubber maar dat heeft niets geholpen rubber ziet er goed uit trouwens.
Er staat zeker twee tot drie cm water achter de stoel.
Het lijkt dat het via de deur aan de binnenzijde naar binnen loopt.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Rubbers van de deur en achterzijde zien er niet uitgedroogd uit en sluiten goed aan.

mike<br><br>Post edited by: drupas, at: 2008/03/21 19:58
drupas

Re:natte voeten

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 21 maart 2008, 21:05

Dat is een probleem waar veel W123 bezitters mee te maken hebben. Op dit forum is daar al het nodige over geschreven.
Vaak zit het probleem in de scharnierbakken van de motorkap. Als zich daar vuil ophoopt, kan het water niet meer door de afwateringsgaten weglopen. Hierdoor loopt het de auto binnen.Ook kan een schuifdak voor dit soort problemen zorgen.
En dat zijn de eenvoudigste oorzaken. Er zijn vele mogelijkheden.
Als je met de zoekfunctie zoekt op : "voetbadje" en "water in auto" krijg je allerlei suggesties waar het vandaan kan komen.
Succes!
Groet, Erik
Gottlieb u. Karl

Berichtdoor henklith » 21 maart 2008, 22:41

Of zoek op lekbakje :o))
Groet, Henk

NB: ik zou ook een andere naam aan nemen ;O)<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/03/21 21:44
henklith

Berichtdoor Roel280€ » 22 maart 2008, 00:51

Dat was exact mijn gedachte, Henk.... :-)
Roel280€

Berichtdoor Edwin1966 » 26 jan 2009, 21:30

Mike,

Heb je het probleem op kunnen lossen?? Ik zit namelijk met hetzelfde euvel.

Edwin
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Semrick » 26 jan 2009, 21:49

Edwin,

Volgens mij is jouw auto plaatwerktechnisch wel in orde.
Ik zou eens kijken hoe jouw achterruitrubber er aan toe is.
Kijk ook eens met een zaklampje vanuit de kofferbak onder tegen de hoedenplank aan. En dan met name in de hoeken waar de kofferbakscharnieren zitten. Als je ruitrubber lek is zul je daar (roest)sporen zien.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Edwin1966 » 26 jan 2009, 22:29

Semrick,

Het water staat achter de passagiersstoel. Ik heb het idee dat het vanaf de voorkant door de zwarte kunsstoffen goot naar achteren loopt. Als het in de kofferbak lekt dan kan dat toch niet in de passagiersruimte komen??

Edwin
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor henklith » 26 jan 2009, 23:31

Ja Edwin, die goten moet je er ook afhalen hoor, alle vier!
juist daaronder begint de roest ellende, en kruipt van onder de goten lekker naar boven, en over de vloer verder, roest rust niet, of rust roest, nou ik weet het niet meer :o))
groet, henk.
henklith

Berichtdoor bertkrijgsman » 27 jan 2009, 22:49

Gewoon gaten achter de stoel door de bodem boren!!!! Nee geintje die scharnierbakken checken of je water wegloopt via de gaten, wat ik gedaan heb is het achterraamrubber goed ontvetten en vervolgens van boven naar beneden met zwarte kit volspuiten en strak afstrijken naar beneden. Ik had mijn achterraamrubber laten vervangen zonder gewenst resultaat hierna was het probleem over, als je dit netjes doet zie je helemaal niets.

Bert
bertkrijgsman

Berichtdoor michel28 » 27 jan 2009, 23:37

Het is ,n probleem die natte voeten in de coupe
Zoek me ook suf ,lijkt me ,n goed idee om op de sleutelclubs n,s goed te zoeken naar de lekkage[s]
Heb eerst m'n lieslaarzen maar n,s teruggehaald.

<br><br>Post edited by: michel28, at: 2009/01/27 22:37

michel28

Berichtdoor Toontje » 28 jan 2009, 09:15

die vloermatten eruithalen en als die droog is de tuinsproeier erop en maar gaan kijken waar het water vandaan komt
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 01 feb 2009, 13:35

Hoi Bert,, liep er bij jou dan water in de cabine, door lakkage van de achterruit?
Ik dacht dat het dan alleen in de kofferbak zou komen, of het moet natuurlijk heel heftig zijn.
Ik heb nog steeds links water in de langs kokerbalk, die loopt dan uit het uitstroom rubbren tuitje (zoals het hoort), maar volgens mij hoort daar hoe dan ook geen water in die balk te komen.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Harrie » 01 feb 2009, 15:06

Beste Mike en overige leden.

De meeste lekkage heb je via het binnenscherm.
Zal hieronder een foto zetten van deze plekken.
Het voorruitrubber kan ook een oorzaak zijn, maar in de meeste gevallen het binnenscherm.
Om nu je voorruirubber te kontroleren, moet je met een vinger achter de rubberrand komen en dan met je vinger naar boven gaan onder het rubber.
Dus wip je de rand van het rubber wat omhoog, gaat het nu scheuren, dan weet je dat je rubber oud is en poreus.
Houd er dan ook rekening mee, dat als je de voorruit eruit haalt, dat de carosserierand waar het rubber overheen valt, ook wel eens verrot kan zijn.
Bij Klasse Klassiek lassen wij er dan weer een nieuw stuk rand in, zetten het nieuwe rubber met voorruit er in de kit er weer in.

Veel sukses, met vriendelijke groeten, Harrie Puite.<br><br>Post edited by: harrie, at: 2009/02/01 14:13
Harrie

Berichtdoor Harrie » 01 feb 2009, 15:16

hier dan de foto van het binnenscherm

Harrie

Berichtdoor Harrie » 01 feb 2009, 15:23

En zo ziet het eruit als het gerepareerd is, lasklusje dus.

Harrie

Berichtdoor henklith » 01 feb 2009, 17:25

Wat een mooi vak toch he lasser/carosserie hersteller, wou dat ik 50 jaar jonger was :o))
Ging ik maar niet naar de Mulo, maar naar de carosserieschool :o))

Groet, Henk.
henklith

Berichtdoor RenK » 14 feb 2009, 19:51

Henk,

Een mens is nooit te oud om te leren hoor ;-)
Ben ook 50+ er maar leer door te doen(sleutelen) nog elke dag.
Beetje bakken kun je al snel, vakwerk lassen maken kost jaren :-)

Vr. Groetend
Kees
RenK

Keer terug naar Interieur