[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
APK Amsterdam : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:19

APK Amsterdam

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

APK Amsterdam

Berichtdoor Jock81 » 30 nov 2009, 23:42

Hallo hulpvaardige lui,

20 januari loopt mijn APK af, wil nu alvast laten keuren omdat ik er rond oud en nieuw misschien mee naar Zweden ga. Zag een reclame van Kwik/Fit, 14,95 voor de keuring, maar sprak een aantal mensen die mij dit sterk ontraadden. Is dit terecht? Zo ja, wat is dan een goed adres om hem wel te laten keuren? Ik ben bereid 50km te reizen voor een betrouwbaar adres!

Oh ja, het betreft een 230 uit 1980, bij mij bekende problemen: achteruitrijverlichting blijft aan in D, S en L. Remmen piepen (is dit een probleem voor de keuring...?). Is slechts een paar duizend km (erg rustig) mee gereden sinds de vorige keuring. EN HIJ RIJDT VEEL TE LEKKER!

Alvast bedankt voor het meedenken :-)
Jock81

Re:APK Amsterdam

Berichtdoor SgtPeppers » 30 nov 2009, 23:47

Als je auto verder goed is, is zo'n keuring bij de KwikFit prima, wel van te voren een afspraak maken, kan wel eens lang duren. Meer dan een APK keuring vertrouw ik ze echter niet toe ;-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Jock81 » 30 nov 2009, 23:58

Hm, dat is dus inderdaad wat ik ook al hoorde. Als er dan wel iets blijkt te zijn moet ik weer ergens anders heen, daar heb ik niet zo'n zin in.
Jock81

Berichtdoor Mart Gloudemans » 01 dec 2009, 00:02

Bij mij branden mijn achteruitrijlampen helemaal niet en ik kon hem in iedere versnelling starten, dit lag aan het schakelaartje wat links opzij van de versnellingsbak zit daar zit een heveltje aan wat de schakelaar bediend bij mij was het boutje weg dus het heveltje werd helemaal niet bediend, in dit heveltje zit een sleufje zodat je de schakelaar af kan stellen ik heb mijn bak in de achteruit gezet en toen afgesteld zodat mijn achteruitlampen branden een nieuw boutje gemonteerd en goed vast gezet probleem opgelost, ik vermoed dat bij jouw het boutje los zit en dat daardoor je lampen blijven branden(het heveltje gaat door het sleufje op en neer) even kijken dus en mocht dit niet het geval zijn dan zul je de schakelaar moeten vervangen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes met het oplossen.
Groetjes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jock81 » 01 dec 2009, 00:20

He Mart, bedankt voor de tip. Begreep eerder dat de schakelaar bij een automaat onder de auto zit... Hoe kom ik volgens jou dan precies erbij? gewoon het hoesje van eraf en dan zie je hem zitten?
Jock81

Berichtdoor Mart Gloudemans » 01 dec 2009, 23:37

Nee, je moet echt onder de auto zijn ,daar zit hij linksopzij van de versnellingsbak(bestuurderkant)
Nogmaals succes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek