MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:50

Nieuw hier!

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Nieuw hier!

Berichtdoor Lilian 230 TE » 02 feb 2009, 17:27

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw in de club, dus bij deze stel ik me even voor:
Mijn naam is Lilian (35 jr) woonachtig in 's-Hertogenbosch.
Sinds 2 maanden ben ik de trotse bezitster van een licht blauwe (China Blau)230TE.
Uit financiele overweging een oldtimer gaan rijden (weinig kilometers), maar rijd wel graag een grote auto. Inmiddels natuurlijk verliefd tot over mijn oren op mijn wonderschone kar!! Ze heet Suzanne en trekt veel bekijks met 2 blondines op de voorstoelen, start altijd en een zee van ruimte natuurlijk! Wat wil ik nog meer?

Motorisch lijkt alles onder controle, en heb ik er ook (nog) niet erg veel verstand van.
Ze is jaren lang van het kenteken af geweest omdat ze een flinke revisie nodig had, dat heeft de vorige eigenaar allemaal laten doen.
Zaken die ik wil gaan aanpakken zijn:
- veiligheidsgordels op de achterbank (wel handig met een kindje)
- Centrale deurvergrendeling is waarschijnlijk lek (bevriest bij flinke vorst)
- rubbers voorportieren vervangen (onder, zitten scheurtjes is)
- roestplek onder achterruit
- bekleding schoon zien te krijgen (beige, dus wordt een uitdaging!)

Afijn, in eerste instantie is dit al wel genoeg voor me. En aldoende leert men, dus wie weet waar ik eindig. Gelukkig heb ik een handig mannetje, die ook wel in is voor wat uurtjes in auto's klussen..

Wanneer ik wat foto's heb, zet ik ze erbij.

groetjes,

Lilian
Lilian 230 TE

Re:Nieuw hier!

Berichtdoor MBvO » 02 feb 2009, 17:50

Hoi Lilian,

Welkom, dat klinkt mooi, zo'n lichtblauwe T. En PKs zat in de 230 om 'm toch af en toe goed vol te laden, al zal dat je BENZine verbruik niet ten goede komen!
Als lapmiddeltje voor je rubbers kun je ze tot de vervanging insmeren met (zuurvrije) vaseline, dat heeft mijn rubbers erg goed gedaan. Bij het insmeren loop je ze dan ook meteen cm voor cm na en kun je wat grotere scheurtjes met een (rubber)secondelijm dichtlijmen, scheelt ook al in de evt. lekkage.
Bekleding reinigen schijnt erg goed te gaan met een stoomreiniger (zie andere topics op het forum, de zoekfunctie is erg behulpzaam).
Foto's van harte welkom en de techneuten onder ons zijn ook wel benieuwd naar details over de revisie, want onze auto's zijn gemaakt om te rijden en stilstand worden ze over het algemeen niet beter van (tenzij er natuurlijk goed aan geklust wordt!).
Veel plezier iig en we zien de foto's tegemoet.
Groet,
Bart (sedan 300D 1983)
MBvO

Berichtdoor Theo300D » 02 feb 2009, 18:47

Welkom bij deze mooie club.
Ben benieuwd naar de foto's

Veel rijplezier.

Theo300D. (300D sedan)
Theo300D

Berichtdoor Lilian 230 TE » 02 feb 2009, 20:17

Voelt in ieder geval als een warm welkom! Als het wat beter klusweer wordt (geen garage) dan ga ik aan de slag!
Lilian 230 TE

Berichtdoor Nico Vliet » 02 feb 2009, 20:35

Hoi Lilian, welkom op het altijd gezellige forum.
Nico Vliet

Berichtdoor resultit » 03 feb 2009, 00:26

Hallo Lilian,

Veel plezier met de Benz misschien komen we
elkaar mog wel eens tegen ik woon in Oss maar mijn Benz staat op dit moment stil ivm wat plaat/laswerk zelfs in de garage is het te koud nu
dus we wachten af tot wat beter weer.

Grt Peter W123/200 LPG '78
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Markparket » 03 feb 2009, 00:41

Hallo Lilian,

Welkom hier!

Je zult een schat aan info over je auto vinden hier op het forum en de vereniging organiseert regelmatig een meeting, een technische dag en veel meer.

Ik wens je veel plezier met je Benz en veel veilige kilometers!
Markparket

Keer terug naar Even voorstellen