[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
gereedschap-haakse slijper : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:50

gereedschap-haakse slijper

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

gereedschap-haakse slijper

Berichtdoor Dromer » 03 feb 2009, 11:54

Ha mensen,

ik ben van plan een haakse slijper te gaan kopen. Lijkt mij gewoon een handig stukje gereedschap. Een plaatwerker zal ik nooit worden, maar je weet nooit of er ook eens een een rot plekje gewerkt moet worden.

Daarom vraag ik mij af, wat is een goede keuze voor een beetje allround apparaat van goede 'amateur' kwaliteit?

Voor electrisch gereedschap ga ik het liefst voor Metabo of Bosch. 115 mm is een gangbare schijfdiameter heb ik gezien.

Is het een grote meerwaarde als het een accu-machine is? Het gaat alleen in de garage gebruikt worden...

Ik dacht ca. 80-100 euro te besteden.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groet Dromer
Dromer

Re:gereedschap-haakse slijper

Berichtdoor wwwW123 » 03 feb 2009, 12:59

tegenwoordig is er veel aanbod van dit soort machines. daarnaast zijn de B merken ook beter dan vroeger en krijg je
vaak zelfs 2 of 3 jaar garantie.
als je dan maar zo nu en dan dat ding nodig hebt, zou ik voor een B merk gaan, gezien het grote prijsverschil.
voor 20 euro heb je er dan al 1 met garantie dus..
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Cor » 03 feb 2009, 13:09

Ik heb een metabo die is al jaren oud maar werkt perfect is vilgens mij een goede keus prijs valt ok erg mee succes Cor.
Cor

Berichtdoor JaapW114 » 03 feb 2009, 17:22

Ik zou zelf voor 125 mm gaan, volgens mij gangbaarder dan de 15 mm. Accu slijper kan ik je niet aanbevelen, heb zelf een Dewalt op accu, Li-ion accu 2 amp / 18 volt, vreet accu's.
Je hebt ze inderdaad al vanaf 25,- euro, maar alle waar naar zijn geld. Een groene Bosch koop je volgens mij al voor minder dan 100-,- euro.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Toontje » 03 feb 2009, 17:38

hoi hoi
ik heb een makita en een bosch 125 das prima maat die 115 heb ik ook nog das zo'n goedkoop ding maakt een kelere herrie .
die andere heb ik dus heel veel gebruikt heb daar ook de sleuven voor mijn electriek mee geslepen en ook veel gebruikt voor andere dingen en die blijven het goed doen.
die accu dingen zitten altijd op ongewenste momenten zonder stroom.

en als je zomaar een ding zoekt voor eens wat te slijpen ze zitten geregeld in de aanbieding bij de aldi of de lildel
groetjes toontje<br><br>Post edited by: toontje, at: 2009/02/04 07:07
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bartolo66 » 03 feb 2009, 20:44

Persoonlijk zou ik gaan voor 2x 125mm groene Bosch. Een met een slijpschijf 1mm en één met een lamellenschijf. Als je een beetje gaat plaatwerken is het erg handig om er twee te hebben anders ben je alleen maar schijven aan het verwisselen.

Groet,

Bart
bartolo66

Berichtdoor Bob250stijn » 03 feb 2009, 21:35

Hoi

Ik zou er in ieder geval eentje kopen met minimaal 1000 watt vermogen, alles wat lichter is wil bij een beetje zwaarder werk nog wel eens vastlopen.

Groet Bob( Stijn is mijn zoontje van drie).
Bob250stijn
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor bluebird » 03 feb 2009, 22:12

Hoi,

Het is maar net wat je er voor over hebt, hoe vaak je het denkt te gebruiken.
zelf heb ik een paar jaar geleden een dingetje van amper 20 euro meegenomen bij de kwantum. Draait nog altijd, 125 mm schijfjes volop te verkrijgen, en voor die paar keer per jaar dat ik 'm gebruik???? och en is ie volgende jaar kapot, koop ik voor dat geld weer een nieuwe, Zo kan ik 5 x nieuwe kopen voordat ik aan 100 euro zit voor een " merk ".

Alfred
bluebird

Berichtdoor Bob » 04 feb 2009, 13:42

Hallo,laatst een Ferm voor € 15,=.erbij gekocht. Zo heb ik 3 van die goedkope naast elkaar hangen. 1 voor 1 mm schijf No:2 voor een afbraam en no3 voor een lamellen schijf, hoef dan minimaal te wisselen.

Trouwens, bij gebruik wel gehoor beschermer op want voor je het weet heb je een dipje in je gehoor spectrum.<br><br>Post edited by: Bob, at: 2009/02/04 12:45
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973

Berichtdoor drieske » 05 feb 2009, 12:51

Hai, bij de HEMA voor 2 tientjes 115 mm schijfjes en 11000 t/min. onbel..
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Dromer » 11 feb 2009, 15:35

Mensen bedankt voor al jullie tips en input. Ik heb bij de Karwei (had nog een cadeaubon) een Bosch 125 mm gekocht van 900 watt. Aanleiding was dat ik iets van staal moest inkorten en heb dat inmiddels ook al gedaan en het ging prima. Ja, heb er gehoorbeschermer en bril bij opgedaan.

Ook al gebruik ik gereedschap niet heel vaak ik wil toch de betere spullen, als je er een beetje goed voor zorgt gaat het dan erg lang mee is mijn ervaring. Maar dit is ook 'Geschmackssache' natuurlijk.

Groet Dromer
Dromer

Keer terug naar Techniek