door Pieter » 02 feb 2009, 23:58
hoi, ik heb dit werkje precies net gedaan....is idd heel makkelijk als je het eenmaal door hebt:
ik begin net met het stappenplan schrijven, maar op dieselgigant staat het precies. ik heb alleen nog wel een tip: die bout die je in het begin een stukkie losdraait, kan later nog wel eens moeilijkheden geven met helemaal loskomen, omdat de kogel in het kogelgewricht mee draait. in dat geval zou je hem er eerst helemaal af kunnen halenom de schroefdraad weer lekker goed draaiend te maken, en doe je hem er weer terug op. een geen angst: je ziet wat voor mep je er op moet geven voordat ie eruit springt, die arm dus.
ohjah...het verwisselen van dat rubber is een eitje, maar niet onder de auto...haal de arm er eventjes helemaal af, is zo gebeurd en heel gemakkelijk. om hem terug te krijgen (ik had de as op een groot blok hout liggen, als as-steun dus) kom je net een centimeter tekort. dan kun je de stabilisatorstang even met een hefboom opwippen (ergens erachter is wel een randje), zodat de bout een eindje door het gat komt, snel die moer erop, even een beetje aandraaien en klaar is kees. krik daarna auto weer op, blok eronder uit en laat met helemaal zakken, dan kun je, als de auto weer staat, die moer helemaal aandraaien op zijn max.
als je nog vragen hebt, zeg maar...ik heb het net afgelopen zondag gedaan.
vriendelijke groet,
Pieter