[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kalefateren parallel onderwerpen. : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:43

Kalefateren parallel onderwerpen.

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Kalefateren parallel onderwerpen.

Berichtdoor henklith » 03 feb 2009, 23:30

Hoi die gigant Toon,
Toon ik volg je onderwerp met grote interesse.
Maar ik kom regelmatig dingen tegen dat ik denk wat bedoelt ie precies, en dat wil ik graag hier aan de orde stellen, omdat je begrijpelijk je las onderwerp puur houd!!
Toon,, ik heb een vraag over die water uitloop van de laatste foto van vandaag, dat een beetje een vierkante uitstroom opening in de A zuil zo te zien, kan daar om een of andere reden water uit lopen, en waar komt dit dan vandaan, en,,,, waar blijft het als dat gat dan dicht is?
Groet, henk
NB: Toon misschien kan je dat nog met een enkel detaill foto'tje verduidelijken,
Bedankt alvast gigant :o))
Groet, Henk.
henklith
 


Re:Kalefateren parallel onderwerpen.

Berichtdoor Toontje » 04 feb 2009, 08:01

hoi hoi
henk dat water zal waarscheinlijk condens water zijn wat daar door weg moet en als het vestopt zit zal er snel een extra gaatje komen of het word opgevuld en loopt dan wel via de eerste opening die je dan tegen komt.
duidelijkere foto kan eigenlijk niet.
maar zal het proberen uit te leggen.
die stijl zit op de dorpel gelast en is aan de binnen kant dicht dus als dat gaatje verstopt zit dan zal er wel roest vorming plaats vinden kan ook naar de dorpel zijn zodat daar dat water dan naar toe gaat als dan de dorpel afvoer niet goed is dan loopt die ook vol .
zo wat duidelijker ?????
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kalefateren parallel onderwerpen.

Berichtdoor henklith » 04 feb 2009, 15:17

Ja, absoluut Toon :o))
Er is dus van fabrieks wege geen open verbinding tussen de voet van de A-stijl, en de langsdorpel begrijp ik van je.
Dacht al weer een mogelijke oorzaak gevonden te hebben van het nog af en toe uit lopen van wat water uit het uitstroom tuitje onder aan de langsbalk.
Dat kan natuurlijk ook wel, maar dan alleen als er daar onderin de A-stijlvoet een gaatje is gekomen door bv. roest.
Maar dan nog zou er behalve wat condens ook geen water in die A-stijm moeten kunen komen.
Groet, Henk.

NB: Toon wat vind je trouwens van de oplossing om naast een zo goeie reportage een parallel item te plaatsen zoals dit, zodat de reportage van jou (maar er zijn er meer, neem dat van Jan V 8) mooi compact blijft.
henklith
 


Re:Kalefateren parallel onderwerpen.

Berichtdoor Toontje » 04 feb 2009, 16:05

hoi hoi
ik heb een paralel topic TOONTJE te staan voor vragen en opmerkingen maar zo kan het ook
heb nog ff gekeken er kan water van bovenaf komen bv via de lange sierlijsten van het dak zit voor met schroefjes en condens van het dak en als er slechte plekken zijn nog via meer mogelijk heden .
heb ook een foto van de binnen kant genomen je kan het gaatje niet zien op de foto maar zit er wel
groetjes toontje

groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Kalefateren parallel onderwerpen.

Berichtdoor henklith » 04 feb 2009, 16:17

Ja zie je wel Toon,, we ontrafelen zo toch alle geheimen in de cattecomben van de W123 he :o))
Als ik zo naar jouw foto kijk, dan is de binnenkant van de A-stijlvoet toch behoorlijk aangetast.
Ik denk ook niet verkeerd om die binnen kanten allemaal te inspecteren, en te behandelen, alhoewel je er beroerd bij kan.
Groet, henk
henklith
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten