[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
spatborden : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:03

spatborden

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

spatborden

Berichtdoor frans200d » 04 feb 2009, 13:23

Beste mensen, ik heb net een 200D gekocht en hij ziet er heel aardig uit.
Er zijn wel een paar punten waar aan gewerkt moet gaan worden maar is niet heel ernstig.
Nu zag ik op internet een aanbieder van nieuwe carrosserie-delen die van de orginele fabrieken inkoopt.
Een spatbord incl de ronde hoek naar voorfront en lijstje onder de koplamp kost daar slechts 52 euro. Bij de MB dealer kost dit 250 euro ex.
Mijn vraag is of iemand ervaringen heeft met het kopen van carrosserie-delen op internet tegen die lage prijzen?
Met vriendelijke groet, Frans.
frans200d

Re:spatborden

Berichtdoor Semrick » 04 feb 2009, 13:35

Beste Frans,

Spatborden zijn altijd inclusief het deel plaatwerk onder de bumper. Dat is namelijk 1 geheel. Laat je door de naad niet van de wijs brengen want het sptbord kan daar niet gesplitst worden.

Spatborden van deze prijs komen nooit uit de originele fabriek.
Het is altijd imitatie waarbij de pasvorm eigenlijk altijd matig tot slecht is. Ook het gebruikte staal is minder dik dan een origineel MB-spatbord. Ik heb in het verleden wel immitatie spatborden op mijn auto gebruikt. Zie dit topic: viewtopic.php?f=10&t=2113

Het resultaat is niet verkeerd maar een volgende keer ga ik toch voor originele schermen (roestvrije gebruikte).
De pasvorm is dan gewoon goed en kwalitatief is het niet te vergelijken.
Aan de andere kant als je met een wat mindere kwaliteit genoegen neemt en je behandeld ze goed gaan ook immitatieschermen gewoon jaren mee.

Er zijn ook mensen die een immitatiescherm kopen en dan alleen enkele delen daarvan aan hun originele scherm lassen. Zoals bv de onderzijde die op de dorpel zit geschroefd.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor frans200d » 04 feb 2009, 15:40

Hoi Eric, bedankt voor het antwoord, dus beter maar orginele kopen.
2e hands en roestvrij!!!
Heb aandachtig naar jouw spatborden-klus gekeken, erg goed!
Groet,Frans.
frans200d

Berichtdoor Semrick » 04 feb 2009, 15:44

Inderdaad Frans.
Je hebt de boodschap goed begrepen.
Ik zou zeggen informeer eens bij www.mercedes-only.nl in Hapert.
Die hebben vaak gebruikte roestvrije voorschermen (uit Amerika) liggen voor een redelijke prijs.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 05 feb 2009, 01:47

je wagen is neem ik aan 25+ qua leeftijd, 250 ex btw gedeeld door de jaren valt dan nog wel mee toch? Inderdaad imitatie past niet of slecht, ik zie het altijd ze passen bijna nooit bij de knipperlichten en zo zijn er nog wat meer zaken....

ad
AdriaanVogelzang

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 05 feb 2009, 01:48

p.s. welke firma is dit? ik vermoed dat hij originele imitaties koopt...
AdriaanVogelzang

Berichtdoor MB280E » 06 feb 2009, 21:11

Heb gehoord dat de nieuwe spatborden geleverd door Mercedes ook niet meer van zo goede kwaliteit zijn. Iemand ervaring mee?
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor frans200d » 11 feb 2009, 19:51

Ja Semrick dat komt mooi uit want Mercedes only zit twee dorpen van mijn werk vandaan.
Die spatborden uit USA passen die goed? Zijn die hetzelfde?
Groet Frans.
frans200d

Berichtdoor frans200d » 11 feb 2009, 19:53

Hoi Adriaan, dat bedrijf heet carpartsdirect of autopartsdirect.nl
Gr Frans.
frans200d

Berichtdoor Semrick » 14 feb 2009, 20:56

Frans,

Die spatborden van Mercedes/Only kun je gewoon probleemloos gebruiken. Zijn verder hetzelfde als de hier gebruikte voorschermen.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur