[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Onderblok 300D en 300DT hetzelfde?? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 09:43

Onderblok 300D en 300DT hetzelfde??

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Onderblok 300D en 300DT hetzelfde??

Berichtdoor mercivo » 05 feb 2009, 15:46

Lotgenoten,

Is er iemand die iets kan vertellen of de onderblokken van de 300D en de 300DT (Turbo) hetzelfde zijn???
Een maatje van me heeft een blok met een kantelende zuiger en zoekt een ander onderblok. De zoektocht wordt een stuk makkelijker als de onderblokken hetzelfde zijn!!!

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten, Ivo.
mercivo

Re:Onderblok 300D en 300DT hetzelfde??

Berichtdoor Vinnievw » 05 feb 2009, 15:56

Volgens mij heeft het onderblok van de 300TD zuigersproeiers om de temperatuur van de zuigers lager te houden. Zeker weten doe ik het niet, maar de experts hier op het forum kunnen dit wel bevestigen of ontkrachten.
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MajikSimon » 05 feb 2009, 16:13

Dat klopt. In het verleden hebben mensen wel turbo's geschroeft op 300D blokken. Willem ( die hier helaas niet meer komt) heeft dat gedaan. ze bouwden 230C's met weinig km om naar diesels...
De blokken gingen allemaal kapot....

Inderdaad heeft het turbo onderblok andere zuigers, oliesproeiers voor oliekoeling, en ook andere krukaslagers die extra gehard zijn.
ik neem aan dat je een turbo onderblok zoekt want er zijn relatief veel 300D blokken en onderblokken in omloop..

Misschien is een complete sloper interessanter, een echt los onderblok kopen is riskant he...je kunt geen compressie meten, alleen maar kijken hoe het eruit ziet, wat draaien en voelen.

of investeren in een compressiemeter en 300turbo slopers zoeken..en dan ook meten:)
ik zou dus zoeken naar een sloper he...met compete motor en die dan ook compleet inbouwen.
onderblok van een goed blok afschroeven zou complete idioterie zijn....maar dat snap je.<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2009/02/05 21:11
MajikSimon

Berichtdoor Wiebren240D » 05 feb 2009, 18:52

Hallo Ivo

gaat echt nooit goed komen hoor.
is wel kort en bondig maar zo is het.
gewoon het Turbo blok laten reviseren kost wat maar dan heb je ook wat.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mercivo » 08 feb 2009, 15:32

Beste mensen,

Inmiddels is er een onderblok voor een 300 DT gevonden in Dongen. Deze wordt in de komende week geplaatst en we rekenen op een goede afloop.

Iedereen die gereageerd heeft: bedankt!

Groeten, Ivo.
mercivo

Keer terug naar Diesel Specifiek