[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
water in de auto : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:10

water in de auto

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

water in de auto

Berichtdoor oltimerboy » 24 jan 2009, 21:15

tijdens een grote regen bui stond mijn 280E buiten en stapte ik binnen en viel mij direct op dat het vloer bekleding klets nat was

Nu is mijn vraag waar het aan kan liggen ?

raam rubber ? , ik had ook al een keer gehoord dat er van die afvoer putjes dicht lopen en dan dat gaat rotten en dat het via die rotte plekken naar binnen kan komen ?

Alvast bedankt
oltimerboy

Re:water in de auto

Berichtdoor drieske » 24 jan 2009, 21:28

Scharnierbakken v.d. motorkap verstopt ??
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor oltimerboy » 24 jan 2009, 21:55

kun je dat zien als je die 2 grilletjes eruit haalt voor de voorruit ?
oltimerboy

Berichtdoor Citrobenz » 24 jan 2009, 22:04

Nee gewoon de motorkap open, en dan zijn het de bakken waar je schanier in valt zag maar.
Rommel er uit halen
Daar zit een afvoergaatje in, die even doorprikken.

Maar als je even via de zoekfunctie kijkt kun je er wel het e.e.a over vinden met duidelijke foto's

succes
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 24 jan 2009, 22:17

Oltimerboy,

Dat we je de weg moeten wijzen naar de scharnierbakken betekent dat je van ver moet komen.
Neem snel maatregelen voordat je Benz doorrot. Haal snel je modembekrleding eruit, dit ligt er los in, en zorg dat het goed kan drogen.
Kijk vervolgens in de auto goed naar eventuele schade. Mogelijk komt er al een hele tijd water in de auto. Kijk goed onder de leidinggoten en in hoekjes. Maak alles droog, en blijf dat regelmatig doen totdat je de oorzaak hebt gevonden.

Zoals Citrobenz zegt, gebruik de zoekfunctie, is al veel over geschreven.

Succes, en hou ons op de hoogte.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor henklith » 24 jan 2009, 22:33

Water in de auto?,, mam man dit forum gaat over bijna niks anders, en over de gevolgen daarvan, en hoe je het oplost, en hoe creatief je daar bij kunt zijn.
Kortom je bent in het goeie forum "geplonst" :o))
groet, henk lith.
henklith

Berichtdoor Edwin1966 » 05 feb 2009, 20:23

Forummers,

In veband met lekkage in de auto ben ik van plan om binnekort het rubber van de voorruit te gaan kitten. Ik ben van plan om dit, zoals voorgeschreven, tussen rubber en carrosserie en tussen rubber en voorruit te doen. Moet ik om goed te kunnen kitten tevens de lijsten die aan de zijkant van de voorruit zitten verwijderen of is dat niet nodig?? In de topics die ik heb nagelezen komt dat niet aan de orde. De lijsten zitten met drie of vier schroeven vast. Het liefst haal ik natuurlijk zo min mogelijk open. En is het nodig om ook langs de bovenkant te kitten??

Alvast bedankt voor de info,

Edwin
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor michel28 » 05 feb 2009, 20:43

Hoi Edwin

Om de lekkage van de rubbers te controleren spuit m'n ruiten boer zeep sop aan de buitenkant en gaat met lucht uit de compressor de binnenkant langs,bij de plaatsen waar bellen worden geblazen spuit hij kit,misschien ,n idee
vr gr michel,<br><br>Post edited by: michel28, at: 2009/02/05 19:44
michel28

Berichtdoor henklith » 05 feb 2009, 21:53

Ik zou eerst zeker willen weten dat er sprake is van lekkage voordat ik aan zo'n smeerbloeltje zou beginnen, want dat heb je toch al snel.
En ook kitten geeft geen 100% garantie, dat je "raak" schiet.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Edwin1966 » 05 feb 2009, 22:06

Henk,

Ik heb vanavond nog eens even goed gekeken aangezien het nu regent. Hij lekt wel degelijk. Het water komt van de afdekplaat boven de voetenruimte van de passagier(voorin). Het vreemde is dat ik geen enkele lekkage bij het raam kan vinden.

Wat is nu het beste. Kitten en kijken of de lekkage is gestopt of de plaat (kap) demonteren en verder kijken??? Wanneer het antwoord kitten is blijft mijn vraag mbt de stijlen natuurlijk...

Edwin
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor henklith » 05 feb 2009, 22:34

Hoi Edwin, wellicht is het zo dat het water nu rechts van het raam loopt, dat is het laagste punt gewoon.
Meestal loopt het water tussen het rubber en de ruit, en loopt dan onder de ruit door naar binnen, allerdings moet je het water dan ook zien als je er binnen vanuit de voorstoel bedoel ik boven op kijkt.
Is bij de W123 wat lastig te zien, maar bij mijn 115ers zag je het water onder het rijden voornamelijk zo uit op borrelen.
Volgen mij kan het dus nog steeds bij jou overal door het ruitrubber vandaan komen.
En vrij hevig ook nog.
In dat geval zou ik even kijken wat een nieuw rubber kost, anders loop je de kans op teleurstelling als het kitten niet 100% goed lukt.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Semrick » 05 feb 2009, 22:44

Hoi Edwin,

Kitten kan nooit kwaad en het is een werkje van niks.
Gebruik wel de juiste kit. En dat is geen sileconenkit maar een kit op rubberbasis.
Ik weet zo niet het merk maar ik heb het destijds gehaald bij de Gamma of Praxis.
Het wordt dacht ik normaal gesproken om dakgoten oz zo dicht te maken. Maar kijk maar eens rond in de doe het zelfzaak.

Het rubber rondom afkitten en dus inderdaad ook aan de bovenzijde.
Ik plak het plaatwerk vlak langs het rubber af (1 mm) met schilderstape.
Ook het rubber plak ik af maar die strak langs de rand.
Dan spuit ik de kit met het tuitje onder het rubber. Probeer er zo diep mogelijk onder te spuiten en zodanig dat er net een beetje kit onder het rubber uitkomt. Dan als je rond geweest bent zal het rubberzijn oorspronkelijke vorm weer hebben aangenomen en het teveel aan kit puitl er onderuit. Dit stijk je voorzichtig weg met je vinger.
Dan het plakband verwijderen en de restanten van de kit nu met een met terpentine bevochtigde doek richting rubber wegvegen. Zo krijg je een nagenoeg niet zichtbare perfecte kitafdichting. Ik zou eerst alleen afkitten tussen het rubber en het plaatwerk. Tussen rubber en ruit is meestal niet nodig. En als de sierstrippen in de weg zitten dan moeten ze er toch even af.
Toch zou ik ook even kijken of de lekkage niet veroorzaakt wordt doordat de afwatering van de paravan (waar de ruitenwissermotor in zit) wordt veroorzaakt. (zie foto) en onderstaande link;
http://www.benzgarage.de/technik/wasser ... asten.html
<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/02/05 21:47

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 05 feb 2009, 22:55

Ik heb wel eens rubberkit van de Shell gebruikt, heet geloof ik iets van texopan, kost geen drol, maar het wordt al snel een troep als je geen voorzorgsmatregelen neemt
Schildertape, maar ook isolatie tape is goed te geruiken, dit trek je nog wat makkelijker los, breekt niet zo snel als afplaktape voor verf bedoel ik.
Ik heb verschillende kit soorten geruikt, ook die er speciaal voor in de handel zijn gebracht, maar uiteindelijk is het me met die texopan gelukt!
Groet, Henk

NB: ik heb wel eerst de ruit tussen rubber en ruit goed uitgebaggerd/onvet!<br><br>Post edited by: henklith, at: 2009/02/05 21:56
henklith

Berichtdoor Edwin1966 » 05 feb 2009, 22:59

Bedankt voor de informatie. Ik zal inderdaad ook eens kijken of het misschien aan de parafanbak ligt. Ik neem aan dat het verwijderen van de sierlijsten gewoon een kwestie is van het losdraaien van de drie schroefjes en het verwijderen van de lijst. Wanneer het dit weekend redelijk weer is zal ik het eens gaan aanpakken. Wordt vervolgd!!
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Edwin1966 » 15 feb 2009, 20:57

Zoals beloofd het vervolg. Gisteren in Hollandscheveld hebben Sjoerd (Benzman 200) en ik de situatie eens bekeken. Het verwijderen van de lijsten aan de zijkant van de voorruit is toch wat ingewikkelder dan verwacht, deze hebben we dus voorlopig maar eens laten zitten. Na enig overleg leek het ons het meest waarschijnlijk dat de lekkage door het rubber aan de bovenkant van de ruit moet komen. We hebben dus alleen de bovenkant gekit met 3M ruitenkit. Vanmiddag heeft het toch behoorlijk gesneeuwd (natte sneeuw) en.................................. nog geen lekkage gehad. Ik hou natuurlijk wel een slag om de arm!!! Wordt vervolgd.
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Edwin1966 » 19 feb 2009, 22:41

Tsja, ondanks het afkitten lekte het toch nog een beetje onder hat dasboard vandaan!!!Balen dus en ik was het eigenlijk wel zat, dus een afspraak gemaakt met Harrie van Klasse Klassiek en er vanochtend heen gereden om de ruit er uit te halen en de zaak er opnieuw in te laten zetten. Dit blijkt een goede keus te zijn geweest. Blijkbaar heeft de ruit in het verleden al eerder voor wat problemen gezorgd. Toen hij er uit was bleek namelijk dat hij al eerder (onvakkundig) was afgekit. Gelukkig waren de carosserieranden nog perfect en kon de ruit er (na het aanbrengen van een kitrand) opnieuw worden ingezet. Ik ga ervan uit dat het euvel is verholpen. Ik heb nog wat foto's gemaakt deze volgen nog.
Edwin1966
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur