door JantjeV8 » 06 feb 2009, 11:07
Ik weet niet exact wat je met je laatste vraag bedoeld, maar denk dat je de kogel zelf bedoeld. Oei, dan ben je nog niet klaar.
Eerst de klemringen. Het monteren van een hoesje is niet moeilijk, het veertje er op krijgen is een trucje. Als je het niet goed doet sta je een uur te tobben, anders is het in een minuutje gebeurd. Ik heb dat ook proberen te beschrijven in m'n topic 'Daar gaat ie dan'. Kijk daar maar eens.
In elk geval eerst het kleine plastic dingetje over de conische pin schuiven, dan het rubbertje op z'n plek, en dan de borgveren.
De grote borgveer met 1 hoekje in z'n groef je plaatsen. Die blokeren met je duim. Dan met een punttangetje de borgveer onder je duim door laten schuiven, en stukje voor stukje verder op z'n plek doorschuiven.
Als je de kogel moet vervangen, dan heb je in elk geval een hele zware hamer nodig, veel kracht en een paar zware stukken ijzer. Dat ding zit met kartels in de fuseepoot geperst. Hij is ook bijna niet onder een pers op te stellen omdat het uitdrijven niet in een rechte lijn kan gebeuren. Bij de MB dealer heben ze er een speciaal stuk gereedschap voor om hem toch onder een pers te kunnen plaatsen, eventueel kun je het daar laten doen. De- en montage van de poot kun je dan alsnog zelf doen.
Het onderdeelnummer van de kleine hoesjes zal ik ook nog opzoeken, evenals de kosten.