Hallo,
Ik wil graag beginnen met lassen maar ik heb eigenlijk nog nergens verstand van. Ik kan wel een beetje lassen dus dat kan ik mezelf wel eigen maken. Nou wil ik eigenlijk weten wat voor soort staal ik moet gebruiken als ik aan een auto ga lassen. Ik heb hier en daar wel eens iets gelezen maar nog niks duidelijks gevonden. Nu heb ik wat gezocht op internet maar daar word ik ook niks wijzer van.
Mijn vraag is dus ook wat voor soort staal moet ik gebruiken.
Ik heb iets gelezen over warm of koud gewalst, kaal staal of met een coating oid of verzinkt staal.
Ook zou ik wel graag willen weten hoe dik het dan moet zijn.
Als ik op internet zoek naar een staalhandel zie ik altijd dat de platen 1 bij 2 meter zijn, ik vind dit een beetje aan de grote kant dus kan het ook zijn dat ik bij de verkeerde bedrijven zoek of is dat normaal?
Omdat ik nog geen lasapparaat heb wil ik ook wel graag weten wat de beste soort is. elektrisch lassen (wat voor elektroden moet ik dan hebben?) of een ander soort.
Tot slot zou ik nog graag willen weten hoe ik het staal, eenmaal op de auto, het beste kan conserveren. Wat voor primer, en moet dit gelijk na het lassen of kan het ook gerust een weekje (of meer) wachten.
Als ik wat antwoorden heb ga ik de benodigdheden aanschaffen en ga ik eerst oefenen dus als iemand nog tips heeft zijn die natuurlijk van harte welkom
Alvast bedankt,
Groeten Lekkerbekje