door AdriaanVogelzang » 08 feb 2009, 01:55
wees gerust! ik rijd er niet mee door, ja naar de (zelfsleutel) garage, maar dat is nog geen halve kilometer. Ik moet bekennen dat ik inderdaad met oude remolie rondrijd..., de olie vervangen staat al te lang op de 'to do' lijst, dus dat gaan wij als eerste doen.
Ik ben nog steeds blij dat ik al een voorgevoel had en derhalve alle tijd had zonder in paniek te raken, om toch veilig tot stilstand te kunnen komen op de afrit, ik had serieus iets van "oh de remmen doen het niet, rustig terugschakelen, nogmaals remmen iets pompen met het pedaal onderin, er was iets meer druk dus rustig verder remmen, nogmaals op de motor terugschakelen en prima stilstaan voor het stoplicht, en dat op vrijdagmiddag...
kortom er moet iets gebeuren, ik ga allereerst de remvloeistof vervangen, ik denk dat het wijsheid is sowieso de hoofdremcilinder mee te nemen, ik neem niet aan dat het geval nog jaaaaaren mee zal gaan... Maar wat gaat dat kosten? Soms is de dealer duur soms goedkoop; een ATE systeem is een ATE systeem en niet per definitie een Merdedes-Benz systeem. De achterremblokken van mijn W123 zijn ook op de Opel Monza gemonteerd...
Wie heeft dit geintje ook bij de hakken gehad en wat zijn dealerprijzen t.a.v. andere bedrijven?
Ad
p.s. als het een tientje verschilt vind ik een origineel mercedesnummer ook wel weer erg mooi....