[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Voorspatbord losmaken is gelukt! : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 17:34

Voorspatbord losmaken is gelukt!

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor driesen » 10 feb 2009, 20:20

Omdat ook mijn MB last krijgt van enkele plekjes wil ik hem goed beetpakken voordat de roestduivel te veel geknaagt heeft.
Ik heb een imitatie spatbord gekocht en ga daar enkele delen van gebruiken omdat ik mijn originele liever wil hergebruiken. Om er goed aan te kunnen werken moet dit dus los.
Ik las al van meerdere dat het niet te doen is i.v.m. al de kit.
Ik ietwat eigenwijs denk natuurlijk dat het mij wel lukt. Maar er zit meer dan 5 kg kit onder zo'n spatbord!! Wat een stugge zooi is dat zeg. Mijn spatbord helemaal losgemaakt maar de bovenrand met geen mogelijkheid.
Nu heb ik zitten piekeren en het volgende bedacht! Ik neem een binnenkabel van een fiets handrem en twee rondhoutjes en maak er een soort kaas snijder van zoals bij de echte kaasmaker gebruikt wordt.
Door deze aan de deurzijde en aan de andere kant aan de voorzijde van het spatbord onder de overstekende rand te leggen kun je deze heen en weer trekken. Met een beetje beleid snijdt dit de kitrand tussen binnen en buitenspatbord door. Ik heb uiteindelijk twee kabels nodig gehad en twee nippels bij elkaar 7 euro. En het is gelukt mijn spatbord is er heel afgekomen.
Ik hoop dat dzee tip ook andere MB ers kan helpen. Bijgaand een foto (als het lukt) <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/04/16 11:48

driesen
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor driesen » 10 feb 2009, 20:24

nu de foto's?
Nou het blijkt niet te lukken. Hopenlijk is de uitleg voldoenede anders hoor ik het graag.
groetjes,
Driesen<br><br>Post edited by: driesen, at: 2009/02/10 19:30
driesen
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor Topasbrauner » 10 feb 2009, 20:32

Goede tip! Toen ik die van mij losnam kwamen de binnenschermen mee, dus kit verwijderen hoefde ik niet haha. Wat een drama als ik daaraan terug denk. Er was weinig 123 meer over van de ouwe topasbraune.
Topasbrauner
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor Citrobenz » 10 feb 2009, 20:45

Ja je moet op het idee komen ;)

Het is eigenlijk hetzelfde systeem als een )gelijmde)voorruit verwijderen.
Er zijn ook messen voor die je op de accu aansluit, doordat het mes dan warm wordt gaat hij makkelijker door de kitlaag.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor driesen » 10 feb 2009, 20:58

<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2009/04/16 11:49



driesen
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor driesen » 10 feb 2009, 21:03

Nou gelukkig waren bij mijn de binnenspatborden nog ongeschonden. Zal dus toch wel zinvol zijn al die kit!! :-)
driesen
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor Pimmelot » 10 feb 2009, 23:16

Kittig staaltje DRIESEN
Pimmelot
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor richards » 16 apr 2009, 00:46

Nadat ik alle schroeven los had was het bij mij een kwestie van even goed trekken en ik heb mijn linkervoorspatbord los. Aan de binnen zijde zit inderdaad een aardig hoeveelheid kit die de ruimte binnen het spatbord goed afsloot. Ik ben het spatbord nu aan het schuren en straks plamuren en opnieuw lakken.

Enig idee wat voor kit ik heb beste kan gebruiken als hij er straks waar op moet?
richards
 


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor Toontje » 16 apr 2009, 06:44

hoi hoi
voor die kit zijn diverse kitten te koop moet je ff zoeken op google of bij www.dnijboer.nl
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Voorspatbord losmaken is gelukt!

Berichtdoor JantjeV8 » 16 apr 2009, 09:01

Juist Driesen, erremoei moakt creatief

Er zijn zaagdraden bij de automaterialenzaak te koop, kosten ook niet veel.
Kunt ook bij een timmerfabriek een oud stuk lint-zaag ophalen en die gebruiken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron