Even een update.
Maandagavond in de garage van mijn broer de 300D goed te pakken gehad.
Het nieuwe achterruitrubber volledig afgekit tussen chassis en rubber en tussen raam en rubber.
Speciale 3M kit voor gehaald (zwart)
Gelukkig kon in dit binnen doen wat het regende inmiddels als de ziekte buiten.
Na alles te hebben afgeplakt en te hebben gekit alles schoongemaakt. Moet er natuurlijk strak uitzien. Nu maar hopen dat de waterlekkage op de hoedenplank voorbij is en ook het lekken in de kofferbak.
Toen om 21:00 toch ook nog gekeken naar de achterlichten. Sinds de aanrijding lekte er dus ook hier water binnen. De rechterachter unit verwijderd..loop ik gelijk tegen een van de oorzaken aan. De onderste bevestingsbeugel is afgebroken. Hierdoor drukt het rubber onvoldoende tegen het chassis waardoor er water kan binnen komen.
De rubbers waren ook niet nieuw terwijl de spuiter aangaf deze wel te vervangen. Dus niet gedaan. Het oorspronkelijk plan was dit te kitten. Maar dat heb ik niet gedaan. Alles schoongemaakt en weer terug gezet.
Ondanks dat de schade al hersteld is en financieel afgewikkeld is dit een duidelijk gevolg van de schade. Helaas niet gezien door mijn autobedrijf en door de schadeexpert.
De auto om 23:00 toch maar weer naar huis gereden en in de stomende regen moeten neerzetten. Gelijk wel een goede test natuurlijk.
De volgende ochtend..de hoedenplank droog ! de kofferbak nog niet maar dat in logisch.
Op mijn werk mijn garage gebeld en uitgelegd..â€ja alles is al afgehandeld..kom vanavond maar langs dat kijken we wat we kunnen regelenâ€
Kom s’avonds ligt er een goede tweedehands unit klaar ( kosten van het autobedrijf en twee nieuwe rubbers.. Super geregeld en opgelost.
Dus van het weekend alles even omzetten en hopen dat het over is.
Groetjes Wim.
PS: kreeg nog een goede tip om te checken of het waterdicht afgekit is.
Buitenkant inspuiten met mengsel water en dreft, binnenkant perslucht op zetten. Indien bubbels niet dicht ! <br><br>Post edited by: Wim Matsinger, at: 2009/02/22 14:55