[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Mn roest op n rijtje : Carrosserie & Exterieur - 6

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:30

Mn roest op n rijtje

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Pimmelot » 11 feb 2009, 21:04

Heb ik al gedaan,hij wilde r terugnemen,heb ik niet gedaan,is geen optie meer,PEPPER.<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2009/02/11 20:05
Pimmelot
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor SgtPeppers » 11 feb 2009, 21:30

Oke, en mag ik vragen waarom niet? Alle respect overigens hoor, maar ik had het wel gedaan, of toch minstens een goede afspraak gemaakt over herstel van de schade.

@Topasbrauner: dat auto's gepoetst worden is opzich natuurlijk netjes, maar niet op deze manier. Ik was dan ook blij dat ik met Semrick mijn 230E in 'ongepoetste' staat kon bekijken, er was gewoonweg nog helemaal niks aan gedaan. Ook toen ik hem ophaalde was hij niet bij een poetser geweest, buiten dat dat de prijs gunstig houdt, had ik het ook niet gewild: ik ben wat dat betreft een mierenneuker als het er op aankomt ;-)
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Topasbrauner » 11 feb 2009, 21:35

Vandaar die 500 minder die hij wilde geven. Hij zal toch weer even dichtgeplamuurd moeten worden en bijgespoten en dan naar de grote poetser. Poetser, de poetser van Doetinchem. De grote poets beurt.
Frank van Toppoetsers Doetinchem.

Heel veel succes met die wagen.
Topasbrauner
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Wim Matsinger » 11 feb 2009, 22:23

Beste W123 rijders,

Ik stoor me al enige maanden op welke wijze de firma topklassiekers over het forum rond gaat.
Natuurlijk is het niet leuk om te zien en te bemerken dat je W123 in minder goede staat verkeerd dan dat je dacht.
Ik heb zelf twee W123 bij topklassiekers gekocht naar tevredenheid.
maar ook aan de 300D zat nog veel werk en ook meer dan ik dacht.
maar wat wil je met een klassieker van + 25 jaar. Dat valt vaak tegen.
dit herstel werk is natuurlijk niet goed maar..
Is er wellicht ook nog een mogelijkheid dat ook topklassiekers een keer een wagen in de verkoop heeft gehad die achteraf zwaar tegen valt?
Hoor en wederhoor mensen.. Als bedrijf zit je namelijk niet te spingen op dit soort reclame..er is lijk mee geen voordeel op de lange termijn om op deze manier zaken te doen. Ik heb ook niet de indruk en ervaringen dat Frank op deze manier zaken doet.

Ik denk dat Wim zelf er niet op zit te wachten dat we zijn auto nog meer door het slijk halen samen met de firma topklassierks. Laten we oplossingen geven en tips als mede W123 rijders.

gr wim matsinger
Wim Matsinger
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Citrobenz » 11 feb 2009, 23:05

Helemaal mee eens Wim, er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.
En iemand de grond in boren is niet zo moeilijk.

Maar daar wordt echt niemand beter van.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Pimmelot » 11 feb 2009, 23:56

ik dacht uit blote hoofd dat roel280E uiterst tevreden was over topklassiekers.iets met goede flessen/goede jaren.
Pimmelot
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Markparket » 12 feb 2009, 00:04

Tja,

Maar wat ik wel vreemd blijf vinden is het volgende:

Zo'n 'bedrijf' mag een W123 tegen topprijzen aanbieden, maar als een lid van ons cluppie dat doet, dan wordt hij de grond in geboord;-(

Alle waar naar zijn geld en eerlijkheid zeg ik maar!

1 ding is zeker: ik zal mijn eigen auto never en nooit op dit forum aanbieden!

Kijk maar naar de reacties over de perfecte W108 250 SE van mijn broer;-(((

Dan maar genept worden door de handel heren!

(Bezig een nieuwe firma op te richten: L&B Internationel....
List & Bedrog Int.)
Markparket
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Roel280€ » 12 feb 2009, 00:04

Juustem. De agavanegroen 280E die ik bij Frank kocht was zeer, zeer goed. Iets wat Nico van Vliet zal beamen. In de wijnbranche zeggen ze dan ook altijd, er zijn geen goede wijnen, alleen goede flessen. Als een wijn ouder wordt, ontwikkelt deze zich anders dan een andere fles uit dezelfde partij. Dus een heel dure Château X uit 1982 smaakt anders dan een soortgelijke fles uit dezelfde kist. Dat geldt zeker ook voor W123's. De een heeft minder werk, de ander, op het oog gelijk, blijkt toch 'anders' te zijn.

Ik heb dan ook alleen goede ervaringen met Topklassiekers (net als Wim). Maar elke auto is telkens weer, anders.
Roel280€
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Roel280€ » 12 feb 2009, 00:06

Roel280€
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Pimmelot » 12 feb 2009, 02:30

Ik vergeet FRAPS.Die heeft zijn blauwe 230E daar ook gekocht.tot volle tevredenheid.Toen de standkachel defect bleek heeft hij ook een tegemoetkoming in de prijs gekregen.

Als het nu zo is dat de roest pas door het plamuur komt zodra de auto n tijd nat buiten komt te staan dan kunnen deze reparaties best wel jaren geleden hebben plaatsgevonden.
Bij Frank staan ze altijd binnen.Zelfs als ze naar de poetser gaan,dat heb ik hem nadrukkelijk horen verzoeken.Daarvoor heeft SAAR in 010 doorgebracht,binnen gestald als ik Google Earth bekijk.
De derde duitse eigenaar heeft er een paar schades mee gehad en is op n gegeven moment,zeg 100.000,opgehouden met onderhoud door MB,misschien wel met ieder onderhoud.
De man was stokoud toen hij SAAR verkocht en naar Z-Frankrijk verkaste.SAAR mog nie mee.SAAR eindigt voorlopig bij n vierde duitser;HERR WILDERICH KETTELER.Hij had SAAR maar kort,vier maanden.Hij lijkt mij,vraag niet waarom,de malafide kalefateraar die mijn SAAR,voor n handvol zilverlingen,naar de lage landen deed verbannen.

Kijk,de historie van de auto vind ik ook n heel leuk onderdeel.Niet alleen van wie die allemaal geweest is,en hoe ze is onderhouden,en waar.Maar ook de schades.En door wie ze gerepareerd zijn.Ik dacht dat als ik een tijdwindow had betreffende deze plamuurderij,dat ik het dan kon plaatsen op de tijdlijn van de historie.Snapt jij het nog?

vrgr.,wim.

Gewoon omdat t mag,kan en ik het n leuk plaatje vind;zo woont WILDERICH

Pimmelot
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor wimada » 12 feb 2009, 07:46

wimada
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Pimmelot » 12 feb 2009, 11:42

Nog een vraag.Lees hier op het forum weing over menie.Als ik iets kaal gemaakt heb zet ik het als eerste maatregel in loodvrije oranje menie.Kan ik deze menie nu beschouwen als primer?Of moet ik die er weer af schuren en dan echte primer aanbrengen.

vrgr.,wim.
Pimmelot
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Frasp » 13 feb 2009, 23:09

De waarheid ligt zoals zo vaak in het midden. Ik ben inderdaad nog steeds zeer tevreden over mijn 230E, gekocht bij Frank. De standkachel doet het inmiddels weer. Ik heb 500 euri van de vraagprijs afgekregen. De standkachel had 3 nieuwe zekeringen nodig en een afdekkapje. Sanel verdiend lijkt me. Nu zet ik m 'smorgens een half uur vantevoren aan en ik rij in een voorverwarmde, ijsvrije auto. Helemaal super.

Het zijn 25 jaar oude en oudere auto's. Die kunnen niet showroomnieuw meer zijn. Ook ik ben achter wat minder leuke dingen gekomen. Een waterbadje achter de passagierstoel, verstopt rubber onder de kunstof wielbak. Barst in de voorlampunit, een deurvanger die gebroken is. Ik kan niet wachten op het voorjaar om a: een carport te bouwen en b: op zoek te gaan naar dingetjes die onderhanden moeten worden genomen. Ik heb er een nieuwe hobby bij en dat zal soms tot minder leuke verrassingen leiden. Ik heb daar bewust voor gekozen. Ik ben niet handing en sommigen verklaren me voor gek, maar ik vind het prima zo.

Gisteren hield ze er ineens mee op. Ik reed tachtig en het was afgelopen. Snel in de berm. Na twee minuten liep ze weer. Het gebeurde me nog 2 keer. Net de garage gehaald. Daar heeft ze de hele middag stationair gelopen. Geen probleem. ALles is nagekeken. Doorgemeten, niks te vinden. Met de monteur een rondje gereden. Hij zette tijdens het rijden het contact er heel even af. Alles viel weg. Dat was precies wat er gisteren dus ook gebeurde. Het kon dus wel eens het kontaktslot zijn.

Dat maakt deze auto's zo spannend. De roest van Wim vind ik vreselijk om te zien. Mede omdat ik Wim nu een paar keer heb ontmoet en weet hoe gek hij op Saar is. ZIjn optimisme vind ik een voorbeeld voor velen. ZIjn humor nog meer. Wim, ik hoop echt dat je Saar weer als een jonge blom krijgt. Misschien moeten we samen die cursus in Enschede gaan doen. In maart beginnen ze weer.

Groet
Frank

En een fotootje om te laten zien hoe mooi ze is

Frasp
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Frasp » 13 feb 2009, 23:11

Frasp
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Frasp » 13 feb 2009, 23:15

Zoekplaatje

Zoek FRANK=OKEE=FRANKOKEE

Frasp
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Vinnievw » 14 feb 2009, 00:30

Om aan te geven dat het altijd erger kan:

Avatar gebruiker
Vinnievw
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 300
Geregistreerd: 07 jun 2007, 11:28
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor leos » 14 feb 2009, 08:40

heren laat ik het volgende zeggen een auto van 25 a 30 jaar kan absoluut
NIET roestvrij zijn hoeft ook niet daar rij je een klasieker voor toch ?
hij kan er wel mooi uit zien maar er is altijd wel wat aan gedaan
gelast of gespoten.
dus zet die wildwest verhalen maar uit je hoofd
geloof me maar het is echt zo
en die bedrijven die deze topklasiekers verkopen weten dat ook
wie is het met me eens ?
de mijme ziet er ook nog goed uit maar daar mankeert ook nog wel
wat aan en komt ook uit zwitserland
klik hier voor een voorbeeld
http://link.marktplaats.nl/227538794
gr leo

Post edited by: leos, at: 2009/02/14 07:59<br><br>Post edited by: leos, at: 2009/02/14 08:01
leos
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor wimada » 14 feb 2009, 10:04

Wat eigenlijk speelt is dat de meeste klassiekers uit
het buitenland worden gehaald,en in sommige advertenties
door de verkoper worden omschreven alsof ze hem zelf nieuw
hebben gekochten de totale historie weten.Dat zijn dus wel
misleidingen <vindt ik> en daar moet je wel verhaal op kunnen
halen en ook doen.Maar de meeste bedrijven hebben de dollartekens
in hen ogen en halen een oldtimer uit het buitenland voor een
prikkie,poetsen hem een keer en sommige zijn nog te bang om
geld uit te geven voor NL kenteken kun je ook nog zelf doen
zoals ik vaak lees in advertenties ,en halen dan vette winst
binnen ik vind dat dit aan banden moet worden gelegd en zal ook
wel een keer gebeuren ,in Den-Haag blijven ze ook niet slapen
dus dat zal wel een keer over gaan.Er moeten elke dag zoveel
<nieuwe>kentekens worden uitgegeven voor oldtimers dat er binnenkort
wel iemand wakker zal worden en ook weer wil meedelen in de winst.

Gr Wim
wimada
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor bartolo66 » 14 feb 2009, 14:31

frasp wrote:
[quote] Misschien moeten we samen die cursus in Enschede gaan doen. In maart beginnen ze weer.

quote]

Grappig dat jullie dit overwegen, als je serieus wat aan je auto wilt doen is dit echt een aanrader (ook de vervolgcursus trouwens), Fiete is een vakman met veel kennis en praktijkervaring.

Doe Fiete de groeten van me als je gaat!


Groet,


Bart
<br><br>Post edited by: bartolo66, at: 2009/02/14 13:37
bartolo66
 


Re:Mn roest op n rijtje

Berichtdoor Roel280€ » 14 feb 2009, 14:39

Roel280€
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten