MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:43

koude voeten, klimatisierungsautomatik III

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koude voeten, klimatisierungsautomatik III

Berichtdoor Luckyluc » 10 jan 2009, 00:49

In mijn 230E heb ik een klimatisierungsautomatik type III. Ik krijg echter geen lucht uit de opening bij de voetenruimte zonder de airco te gebruiken. Volgens de WIS cd zou in de stand EC (economic, zonder airco) lucht moeten komen uit de openingen in het dashboard en bij de voetenruimte. Om constant met de airco aan te moeten rijden vind ik met deze temperaturen een beetje onzin. De WIS cd heb ik al een aantal maal bestudeerd en het enige wat ik kan bedenken ik dat de vacuumklep voor de voetenruimte niet goed aangestuurd wordt door de electronica.

Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Groet Luc
Luckyluc

Re:koude voeten, klimatisierungsautomatik III

Berichtdoor HuGoBoSs » 10 jan 2009, 00:55

Volgens mijn word dat aangestuurd met vacuum denk eerder vacuum lekje
maar omdat je een benzine auto heb merk je dat niet zo snel
ik had het zelfde probleem bij mijn 300DT er zat dus een vacuumlek en sloeg me motor niet af na lang zoeken bleek het potje lek wat dat allemaal regelt met een schuifklepje
HuGoBoSs

Berichtdoor Luckyluc » 10 jan 2009, 01:12

Heb ik ook aan gedacht, het rare is alleen dat als ik de airco inschakel er wel lucht uit de opening in de voetenruimte komt. Op het moment dat ik dan omschakel van airco naar de stand Economic dan gaat de klep dicht en komt er alleen nog lucht uit de openingen in het dashboard. Bij een lek zou er volgens mij ook in de airco stand geen lucht uit moeten komen.
Luckyluc

Berichtdoor Luckyluc » 12 feb 2009, 19:57

nog iemand tips?
Luckyluc

Keer terug naar Techniek