[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tikken 300D : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:34

tikken 300D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

tikken 300D

Berichtdoor bopje » 18 dec 2009, 22:02

Hallo beste mensen. mijn naam is matthijs. ik heb sinds een maandje een mooie olijfgroene 300D aangeschaft.hij rijdt geweldig.maar sinds een paar dagen begint er iets te tikken als de motor warm is. het lijkt of het van de kleppen vandaan komt. het is goed hoorbaar als je terugschakelt naar z,n drie . heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? ik durf er niet meer mee te rijden. help!
bopje

Re:tikken 300D

Berichtdoor JantjeV8 » 18 dec 2009, 22:33

Hallo Bopje,
Heeft het lugubere van je avatar te maken met de toestand van je 300??

Geluid is op afstand zo verschrikkelijk te beoordelen. Datmoet je eigenlijk life horen.
Aan je verhaal te merken zal het behoorlijk dominant aanwezig zijn?

Lokaliseer het eens met een grote dikke schroevedraaier. Begin eens met die schroevedraaier langs de verstuivers, 1 voor 1, met de punt op het motorblok te drukken en dan met je oor tegen het handvat te luisteren.
Mogelijk dat je dan al de afwijking weet te plaatsen.

Verder ben ik benieuwd wanneer je Benz z'n laatste beurt heeft gehad. Heeft ie wel eens op frituurolie o.i.d. gelopen?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bopje » 18 dec 2009, 23:27

Leuke foto? da's mijn zoontje van 8. hij is ook gek op de Mercedes. ik heb de auto vorig weekeind alles ververst en filters vervangen. de teller staat op190000. de auto komt uit duitsland en heeft denk ik lange tijd stilgestaan. hij begon in te houden en het hele filter voor de brandstof was zwart van binnen. na de beurt liep ie weer als een tiet. hij heeft denk ik niet op pinda olie gelopen.
bopje

Berichtdoor Wiebren240D » 19 dec 2009, 01:14

Hallo Bopje

een lelijke tik in de moter
doe net wat JantjeV8 al zegt maar.

het kan van alles zijn.
als ie bij deze temperaturen goed start zijn het de gloei spiralen denk ik niet maar dat is ook maar weer net wat voor systeem erop zit serie geschakelt of paralel zit wel verschil in als er serie geschaakelt op zit en er is er eentje stuk dan gloeit ie niet meer.
dus start ie niet.
maar parralel als er dan eentje stuk is dan start de moter wel op 4 gloeispiraalen.
en als dat het geval is dan is de kans aan wezig dat die ene gloei spiraal stuk is en het voordte stukje los in de voorkamer ligt dat veroorzaakt dan een tik.
maar het kan ook dat de voorkant van de voorkamer er is af gebroken dat veroorzaakt ook een tik als dat zo is de moter niet meer starten en gaan rijden.
en als laatste het kan ook nog een nokken as lager zijn wat mij niet waarschijnlijk lijkt bij deze lage km stand.

maar ik wens je suc6 met de zoek tocht.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Semrick » 19 dec 2009, 09:31

Heb je bij het geven van die beurt ook de kleppen gesteld?
Het zal niks met het tikken te maken hebben maar als het voorfilter zwart was zou ik ook eens naar het tankfilter gaan kijken. Die kan dan ook zomaar verstopt (gaan) zitten.
Dat merk je als je de tank zoveel mogelijk leeg rijdt. De auto gaat dan inhouden en mogelijk lucht in de brandstofleiding trekken.

Zou het tikken niet kunnen worden veroorzaakt door een defecte (of defect rakende) vacuumpomp.
Clublid Bertoluchi kan je daar alles over vertellen.
Ook daarmee zou ik niet te lang doorrijden.
Kijk voor (horror)beelden anders maar eens in dit topic;
viewtopic.php?t=7409&p=95950

Uit je profiel blijkt dat je in Zeeland woont. Neem anders eens contact op met Toontje. De deskundige uit het zuidwesten. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Govert » 19 dec 2009, 10:02

Verstuivers die nadruppelen kunnen ook tikken veroorzaken, maar eerst het geluid localiseren.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Techniek