[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
accu- en remlampje branden : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:55

accu- en remlampje branden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

accu- en remlampje branden

Berichtdoor woutadam » 15 feb 2009, 21:25

Hallo,

Sinds gisteravond brandt mijn acculampje, eerst heel zwak en later tot bijna op volle sterkte. Sinds vanavond doet het remlampje gezellig mee.
In de loop van de avond ben ik 3 keer door een grote plas gereden. De lampjes gingen meteen erna beide branden op volle sterkte en gingen enkele seconden later 2 keer volledig uit. De laatste keer bleven ze branden tot ik 'm parkeerde.
Ik heb nog niet onder de kap gekeken maar ik hoor geen piepende snaar of andere verontrustende geluiden. Ook met alle stroomverbuikers aan is er geen probleem en starten gaat prima.
Vocht/massaprobleem ofzo? Welke expert helpt mij?

Alvast bedankt, Wouter
woutadam

Re:accu- en remlampje branden

Berichtdoor JantjeV8 » 15 feb 2009, 21:38

Het acculampje gaat branden als de dynamo niet meer bijlaadt. Meestal, mits de snaren e.d. netjes liggen, zijn dan de koolborstels op. Die zitten in de spanningsregelaar ingebouwd. Je schroeft het er zo uit, het zit aan de kop van de dynamo.
Je kunt even meten van te voren, als de motor loopt moet je ongeveer 14 Volt op de accu meten. Meet je dat niet, grote kans dat je de koolborstels moet vervangen.

Het remblokken lampje kan wel door het water komen. Mogelijk dat door het water het contact door gezet word.
Ik weet niet of je je al op de hoogte gesteld hebt van de staat van de remmen. Voor hetzelfde geld is het werkelijk tijd om de blokken te vervangen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor woutadam » 15 feb 2009, 22:09

Dankje.
Ik zal morgen de spanning op de accu eens meten en voordat ik op vakantie ga de blokken bekijken. Zou het niet een contact oid kunnen zijn aangezien beide lampjes tegelijk zijn gaan 'gloeien', uitgaan en tegelijk fel gingen branden?
woutadam

Berichtdoor woutadam » 16 feb 2009, 15:54

De V-snaar was gaar. Vervangen, probleem opgelost.
Ook het lampje boven de achterbank doet 't weer, kan ook van m'n lijstje af :-)
woutadam

Keer terug naar Techniek