[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem met carburateur : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:44

Probleem met carburateur

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem met carburateur

Berichtdoor tempeh » 18 dec 2007, 23:40

Wie kan ons helpen met het volgende probleem:

Onze W123 250 benzine, bouwjaar 1989, voorzien van een Solex A41, stopt als de choke na het warm draaien klikt. Carburateur is in zijn geheel schoongemaakt. Auto heeft ruim een half jaar stil gestaan.

Ik hoor graag,

Eric
tempeh

Re:Probleem met carburateur

Berichtdoor JantjeV8 » 19 dec 2007, 09:48

Dus redelijkerwijs kun je stellen dat bij het uitschakelen van de choke de brandstof toevoer naar de inlaat stopt.
Mijns inziens moet bij het sluiten van de choke, de gewone venturi openen en de gewone sproeiers het werk van de choke-omloop overnemen.

Ik heb zo'n carburateur van een 250 nog nooit losgehaald, maar mijns inziens moet je dus het 'gewone' inlaatcircuit controleren op werking.

Wat bedoel je met reinigen?

Zo'n carburateur reinigen is niet zomaar uitblazen. Hij moet gedemonteerd worden en dan in een ultra-soon badje schoon getrild worden. Het komt ontzettend kritisch!!

Overigens weet ik nog een carburateur op een hele grote grijze auto die eerdaags gesloopt gaat worden elders op dit forum. Misschien kun je voor een prikkie die carb overnemen en utwisselen met die van jou. Is altijd handig als je er 2 hebt liggen. Kun je op je gemak het probleem van je eigen carb oplossen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek