[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Raam achterdeur vervangen, hoe? : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 04:46

Raam achterdeur vervangen, hoe?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Raam achterdeur vervangen, hoe?

Berichtdoor SgtPeppers » 06 mei 2011, 21:02

Een tijdje geleden is het zijraam van de rechter achterdeur (bijrijderskant) van mijn W123 240D gesneuveld.

Inmiddels ben ik in het bezit van een nieuwe ruit en heb ik o.a. het deurpaneel en aanverwante zaken gedemonteerd. Ook de metalen strip waar het oude ruit in zat is van de geleiderail af.

Maar dan nu de vraag... hoe krijg ik die nieuwe ruit erin? Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd maar kom er zo 1-2-3 niet uit. Op het raam zit een metalen strip die in de geleiderail gaat, voor zover ik kan zien kan die er niet makkelijk af. De sierstrip + raamsnorren zijn er ook af, in theorie zou hij er door moeten passen, maar ik ben bang dat ik deze ruit breek. Kon me nog indenken dat het kleine driehoeksruitje er misschien uit moet, maar hoe krijg je dat er dan weer in?

Weet iemand hoe het wel moet? Liefst met foto's natuurlijk. :D
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Raam achterdeur vervangen, hoe?

Berichtdoor Hans230CE » 06 mei 2011, 23:43

De logica, en ervaring leert me dat ruiten er langs boven uitgaan. Heb je al geprobeerd om met een hoek te werken???? Pas op, ik denk maar mee :shock:
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten