[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Raammechanisme kapot : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:39

Raammechanisme kapot

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Raammechanisme kapot

Berichtdoor Govert » 02 okt 2009, 09:12

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/14 13:03
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Raammechanisme kapot

Berichtdoor Martijn_200D » 02 okt 2009, 09:47

Als het rubber je raam niet goed meer vasthoudt, dan is het metalen stripje waar het rubber in hoort te zitten te wijd.
Het geheel van raam/rubber/metalen strip hoort normaal muurvast te zitten.
Als je namelijk een nieuw raam besteld, dan krijg je die ook met rubber en strip er al aan.
Om welk raam gaat het ?
Bij mij was het LA en die kon ik bij Mercedes Only kopen voor iets van 15 euries, compleet met rubber en strip.
Wellicht is dat een optie ? Dan hoef je niet te lijmen o.i.d.

EDIT: Oja, ze zijn wel op vakantie tot de 19de .... helaas.<br><br>Post edited by: Martijn_300D, at: 2009/10/02 09:48
Martijn_200D

Re: Raammechanisme kapot

Berichtdoor Arend K » 07 sep 2011, 20:39

Dag allemaal,

Dit forum is echt handig. ik heb zojuist mijn raammechnisme gedemonteerd en ben erachter dat ik hetzelfde euvel heb.
Dus dat ga ik oplossen. Maarrr nu ze ik nummer 14 op de tekening staan en die kan ik nergens in mijn deur terug vinden.

Is dat erg? heeft heeft mijn type geen veer? (een 240TD uit 84)

Groeten Arend
Arend K
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Govert » 07 sep 2011, 22:34

14 zie je apart staan, omdat je die veer apart kan krijgen. Bij 5 zie je de veer ingebouwd in het mechanisme. Geen veer zou wel merkwaardig zijn.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Manuz » 07 sep 2011, 23:15

Ik heb nu ook een probleem met mijn raammechanisme, het raam aan de bestuurderskant gaat gewoon soepel naar beneden, maar als ik hem dicht wil doen dan blijft hij steken....ongeveer de laatste 10 centimeter wil hij niet meer dicht.
Wie weet hier een oplossing voor ?

Gr. Herman.
Manuz

Berichtdoor Arend K » 08 sep 2011, 22:04

Bedankt voor t antwoord Govert, dus je denkt dat de veer geïntegreerd is in 5 en dat 14 voor een ouder type is ofzo?
Het lijkt wel alsof veer 14 er nog op geplaatst kan worden, want in die twee assen zit wel een sleuf alsof je er eentje op kan spannen... En waarom zouden deze asjes überhaupt uitsteken anders?
Maargoed, ik heb hem gerepareerd en terug gebouwd, zoals eerder omschreven, en hij doet het als voorheen. (zonder veer 14 dus).
groeten, Arend
Arend K
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Govert » 08 sep 2011, 22:44

14 staat apart aangegeven, omdat je de veer apart kan krijgen. Als je 5 bestelt, dan krijg je het hele mechanisme, inclusief veer.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Vorige

Keer terug naar Techniek