[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
raamrubber vervangen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 17:39

raamrubber vervangen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

raamrubber vervangen

Berichtdoor ronald » 05 maart 2006, 14:57

Op advies heb ik een nieuw achterraam rubber gekocht ik heb nu mijn oude raam eruit gehaald en de sponning grondig schoon gemaakt. Nu wil ik het nieuwe rubber plaatsen en ik heb ooit op school geleerd dat je een touwtje in je rubber, en dan trek je het touwtje weg en hij zit. Kan iemand mij uitleggen wel sponning van het rubber ik het touwtje moet leggen van binnenuit of buiten uit??????

Met vriendelijke groeten

Ronald van Loon
ronald
 


Antwoord:raamrubber vervangen

Berichtdoor Harrie » 05 maart 2006, 17:15

Beste Ronald.
Inderdaad leg je een touw in het rubber wat je eerst om het raam hebt gelegd.
Nu spuit je de rand van buitenaf in met vaseline spray, en hetzelfde doe je met het rubber, met name de geluf waar het touw in ligt.
De uiteinden van het touw moeten elkaar overlappen, ongeveer een cm of 10.
Dan leg je het raam tegen de rand van de carroserie aan
met de touwuiteinden naar binnen.
Een tweede pesoon geeft een lichte druk op het raam, daar waar jij dan met de touwtjes een voor een voorzichtich het rubber over de rand van de carrosserie trekt.
Let op...vooral in de hoeken, dat dit voorzichtig gebeurt, anders scheur je met het touwtje het rubber kapot of het rubber gaat niet over de rand.
Succes, Harrie Puite.
Harrie
 


Antwoord:raamrubber vervangen

Berichtdoor Weizengelb » 06 maart 2006, 12:25

Waslijn is hier erg geschikt voor (glad oppervlak en sterk). Je kunt ook afwasmiddel gebruiken of groene zeep.
De overlapping van de lijn zou ik ruim nemen, desnoods de hele ruitlengte, begin in elk geval aan de onderkant van de ruit in het midden, leg de ruit al goed in de sponning met de onderkant. De rest inderdaad zoals Harry ook al zei, met zn tweeen goed drukken en voorzichtig trekken.

Kit in de naad helpt tegen lekkages maar zorgt ook vaak voor een smeerboel... (vaak is een lekkage ook tussen de ruit en de rubber ipv tussen de rubber en de carossorie.
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten